گزارش العالم از وخامت حال اسیر معروف فلسطینی/ اسیر فلسطینی در معرض "مرگ ناگهانی" در شرایط اعتصاب غذا

چهارشنبه 26 آبان 1400 - 16:11

شبکه خبری العالم با برادر اسیر فلسطینی، "کاید الفسفوس" که افزون بر 4 ماه دست به اعتصاب غذا زده، درباره آخرین وضعیت جسمی وی گفت وگو کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

"خالد الفسفوس" برادر کاید اسیر معروف فلسطینی به شبکه تلویزیونی العالم خاطرنشان کرد که وضعیت جسمانی کاید الفسفوس، به سرعت و به شکل ملموسی در حال وخیم‌تر شدن است.

کاید الفسفوس روز دوشنبه 24 آبان و زمانی که اعتصاب غذایش وارد 123 مین روز شده بود و بر اثر این شرایط در بیمارستان "برزلای" واقع در "عسقلان" در جنوب اراضی اشغالی بستری شده است، پس از مصاحبه با شبکه العالم در بیمارستان مذکور، نامش بیشتر بر سر زبان ها افتاد. وی در گفت وگو با العالم تاکید کرد که به اعتصاب غذای خود تا آزادی اش ادامه خواهدداد.

برادر این اسیر فلسطینی درگفت وگو با العالم تصریح کرد، وضعیت جسمانی وی که با اعتصاب غذا وارد نبرد "معده‌های خالی" شده، بسیار بحرانی است؛ به نحوی که "مرگ ناگهانی" او در هر لحظه‌ای محتمل است.

به گفته خالد، این اسیر فلسطینی همچنین از مصرف مکمل‌های غذایی و انجام معاینات پزشکی توسط پزشکان اسرائیلی خودداری می‌کند.

او با بیان اینکه سیستم عصبی برادرش به دلیل اعتصاب غذای طولانی‌مدت آسیب دیده است، تأکید کرد که کاید الفسفوس بیشتر شبانه‌روز خواب است و از روز گذشته قدرت تکلم خود را از دست داده است.

کاید الفسفوس که از 125 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، در بیمارستان "برزلای" واقع در "عسقلان" در جنوب اراضی اشغالی بستری است.

علاوه بر او، چهار اسیر فلسطینی دیگر در اعتراض به بازداشت اداری طولانی مدت و بدون تفهیم اتهام و حضور در دادگاه، دست به اعتصاب غذا زده‌اند که از جمله آنها؛ "علاء الاعرج" 98 روز، "هشام ابو هواش" 89 روز، "لؤی الأشقر" 34 روز و "عباد الهریمی" 53 روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، در بازداشت اداری فرد مظنون بدون تفهیم اتهام به مدت چهار تا شش ماه بازداشت می‌شود و مدت بازداشت قابل تمدید است.

پربیننده ترین خبرها