رویترز: یک مقام بلندپایه اماراتی به ایران سفر می‌کند

رویترز: یک مقام بلندپایه اماراتی به ایران سفر می‌کند
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 15:52

پس از تماس تلفنی اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای اماراتی، خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک مقام اماراتی عالی‌رتبه بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

العالم - آسیا

خبرگزاری «رویترز» بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش داد که یک مقام اماراتی به ایران سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ایرانی که آن را بلندپایه خواند، نوشت که این مقام عالی‌رتبه اماراتی بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

با این حال، در این گزارش به مقام و نام این مسئول اماراتی و زمان دقیق ورود او به ایران هیچ اشاره‌ای نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا اظهار داشت که ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.

از سوی دیگر، منابع رسمی امارات بتازگی از گفت‌و‌گوی تلفنی «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله بن زاید آل نهیان»‌ همتای اماراتی او خبر دادند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در این خصوص گزارش داده بود که در این گفت‌و‌گوی تلفنی، دو طرف روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن را در راستای منافع مشترک مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی امارات در ادامه همچنین اضافه کرده بود که وزیر امور خارجه امارات اعلام کرده است ابوظبی خواهان همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با چالش‌ تغییرات اقلیمی است.

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده شهریورماه نیز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، با مرور دیدارهای گذشته فیمابین و سابقه دوستی، بر روابط خوب دو کشور همسایه تأکید کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن تشکر از تماس انجام شده و تبریک انتصاب، بر روابط مستحکم و پایدار دو کشور تأکید کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها