اکشن سینمایی؛ بازتاب خیال پردازی امارات برای پیروزی در یمن!

اکشن سینمایی؛ بازتاب خیال پردازی امارات برای پیروزی در یمن!
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 17:53

چند روز قبل تیزر تبلیغاتی فیلم اماراتی کمین پخش شد که اوج خیال پردازی رژیم این کشور را ثابت کرد.

العالم – کشکول

داستان فیلم درباره نجات گروهی از سربازان اماراتی است که توسط نیروهای دولت نجات ملی یمن (انصارالله) محاصره شده اند.

شرکتهای "آی جی سی اینترنشنال" و "ایمیج نیشن ابوظبی" سازندگان این فیلم اعلام کردند که فیلم مزبور بزرگترین تولید سینمایی به زبان عربی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است به این دلیل که 400 نفر در تولید آن شرکت داشتند.

با اینکه هزینه فیلم توسط امارات پرداخت شده و برخی از بازیگران اماراتی نیز در آن شرکت دارند، اما در واقع یک فیلم غربی فرانسوی است به این دلیل که کارگردان آن یک فرانسوی به نام پییر موریل، تولید کننده آن دریک داوچی و جنیفر روث، مولف آن براندون برتل و کورتس برتل بوده و دهها تکنیسین آن نیز غربی هستند.

تنها ویژگی این فیلم که اماراتیها به آن مباهات می کنند آن است که تمام هزینه آن توسط این کشور پرداخت شده است.

اما از تمام اینها عجیب تر آن است که اعلام شده این بزرگترین تولید سینمایی به زبان عربی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است آن هم در حالیکه همه می دانند اصلا این کشورها سینما ندارند که این فیلم بخواهد بزرگترین تولیدشان باشد، حتی سعودی به عنوان برادر بزرگ این شورا تا مدتی قبل سینما را حرام می دانست اما حالا جشنواره دریای سرخ را برگزار می کند و امارات نیز می خواهد پیشقراول هنر هفتم باشد آن هم فقط به این دلیل که پول دارد.

امارات که در جنگ علیه مردم غیور یمن با شکست مواجه شد و سعودی و مزدورانش را در این کشور تنها گذاشت، می خواهد این شکست را با فیلم های سینمایی جبران کند چرا که تحقق پیروزی در فیلم آن هم بدون خونریزی بسیار آسان است.

مانند انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس امارات که گفت: مایلم فیلم کمین که از 25 نوامبر پخش خواهد شد را زودتر ببینم به این دلیل که شجاعت نیروهای مسلح امارات در یمن و در عملیات توفان قاطعیت شایسته تالیفات، تولیدات سینمایی و درام برای بازگو کردن داستان فداکاری و قهرمانی نیروهای ما در میادین افتخار و شجاعت است!.

پربیننده ترین خبرها