فرود همزمان هواپیمای موساد، نیروی هوایی آمریکا و هواپیمای سلطنتی سعودی در امارات

فرود همزمان هواپیمای موساد، نیروی هوایی آمریکا و هواپیمای سلطنتی سعودی در امارات
پنج‌شنبه 20 آبان 1400 - 15:13

پس از گزارش رسانه‌ها درباره فرود اولین هواپیمای صهیونیستی در ریاض، منابع عبری‌زبان از فرود همزمان سه هواپیمای صهیونیستی، آمریکایی و سعودی در امارات خبر دادند.

العالم- امارات

منابع عبری‌زبان، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که یک هواپیمای دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به همراه یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکایی در دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس فرود آمده‌اند.

«ایتای بلومنتال»‌ خبرنگار حوزه هوایی شبکه صهیونیستی «کان» با استناد به داده‌ها در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر گزارش داد که یک هواپیمای خصوصی که موساد از آن استفاده می‌کند و یک هواپیمای نیروی هوایی آمریکا همزمان با هم در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی فرود‌ آمده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد که هر دو هواپیما صبح امروز از اراضی اشغالی برخاسته‌اند.

لحظاتی بعد، ایتال بلومنتال افزود که همزمان با فرود این دو هواپیما در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی، یک هواپیمای سلطنتی سعودی نیز در این فرودگاه به زمین نشسته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرنگار شبکه کان در چهارم ماه جاری نیز گزارش داده بود که یک هواپیمای صهیونیستی برای اولین بار در فرودگاه بین‌المللی ریاض فرود آمده است.

چند روز پیش از این گزارش، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» خبر داده بود که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی یک روز پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ریاض روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی خواهد کرد، گفته است: «اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده است».

با این حال، وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه اضافه کرده بود که عربستان سعودی یقین دارد که تنها راه دست‌یابی به ثبات کامل، حل و فصل مسئله فلسطین است و باید کشور فلسطین با پایتختی قدس تشکیل شود و این کشور خود دارای حاکمیت باشد.

فیصل بن فرحان پیشتر در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در پاسخ به سؤالی درباره احتمال عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو گفته بود: «نمی‌دانم که این امر قریب‌الوقوع است یا خیر چراکه این مسئله تا حد زیادی به پیشرفت در روند صلح بستگی دارد».

وزیر خارجه سعودی همچنین تصریح کرده بود: «بنابراین گزینه عادی‌سازی روابط حتما بر روی میز مطرح است البته از سال ۲۰۰۲ تاکنون و تحت عنوان طرح صلح عربی شناخته می‌شود».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها