گزارش العالم از تظاهرات سودانی ها علیه کودتاگران در خارطوم/ افزایش شمار شهدای تظاهرات به 10نفر

گزارش العالم از تظاهرات سودانی ها علیه کودتاگران در خارطوم/ افزایش شمار شهدای تظاهرات به 10نفر
چهارشنبه 26 آبان 1400 - 18:28

خبرنگار العالم در سودان از آغاز تظاهرات مردم در خارطوم پایتخت این کشور در اعتراض به کودتای نظامی خبر داد و خاطرنشان کرد که مردم طی این اعتراضات خواستار حکومت غیرنظامی شده و از سوی دیگر کودتاگران با حمله به مردم راه های ارتباطی آنها را مسدود و عده ای را نیز شهید و مصدوم کرده اند.

العالم ـ سودان

خبرنگار العالم در سودان گزارش داد که تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات امروز خارطوم در حال افزایش است، پل های این شهر در برابر تظاهرکنندگان بسته شده و تظاهرکنندگان علیه حکومت نظامیان در این کشور شعار سر می دهند.
وی افزود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی به عبدالفتاح برهان فرمانده کودتا برای تاسیس حکومت نظامی اش در سودان چراغ سبز نشان داده اند،
و این حکومت نظامی اینترنت را از ترس افزایش دامنه تظاهرات و استمرار آن قطع کرده است.
همزمان نیروهای ارتش سودان ضمن اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان می کوشند خیابانها را در بر روی تظاهرکنندگان ببندند.
مناطق اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان از ترس حمله تظاهرکنندگان بسته شده است، دو نفر در جریان تظاهرات علیه حکومت نظامیان در ام درمان در خارطوم شهید و تعداد زیادی نیز در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در این شهر زخمی شدند.
خبرنگار العالم گزارش داد که نیروهای امنیتی از گلوله جنگی علیه تظاهرکنندگان استفاده کرده اند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، شهر بری نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی است و پیش بینی می شود تعداد بیشتری از مردم در تظاهرات در مناطق مختلف سودان شرکت کنند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان به دنبال گسترش اعتراضات و درگیری نیروهای نظامی با مردم اعلام کرد که تعداد قربانیان تظاهرات علیه کودتای نظامی در خارطوم به 10 نفر افزایش یافت.

این کمیته پیش از این تعداد قربانیان تظاهرات علیه کودتای نظامی در خارطوم را 5 نفر اعلام کرده بود.

در همین حال خبرگزاری " آ اف پی" فرانسه گزارش داد صدها سودانی در خارطوم در اعتراض به کودتای نظامی تظاهرات کرده و خواستار حکومت غیرنظامی شدند، این در حالی است که تلفن و اینترنت قطع شده و شماری از تظاهرکنندگان بر اثر شلیک گاز اشک آور در خارطوم پایتخت این کشور مصدوم شده اند.

پربیننده ترین خبرها