سازمان ملل اعدام ۱۰ اسیر یمنی را محکوم کرد

سازمان ملل اعدام ۱۰ اسیر یمنی را محکوم کرد
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 06:05

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه اعدام ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی محلی در استان حدیده یمن را محکوم می کنیم، گفت: این موارد نقض جدی قوانین بین المللی و حقوق بشر است.

العالم - یمن

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: این موارد نقض جدی قوانین بین المللی و حقوق بشر است که باید به سرعت و به طور کامل بررسی شود و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

وی افزود: ما مجددا از همه طرف ها می خواهیم که تحت هر شرایطی به طور کامل به قوانین بین المللی و حقوق بشر پایبند باشند.

مزدوران ائتلاف سعودی در جنایتی تازه، ۲۳ آبان ماه ۱۰ اسیر یمنی را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن گفت که اعدام ۱۰ اسیر یمنی به دست مزدوران ائتلاف سعودی، تأییدی بر اظهارات سرکرده القاعده در یمن در خصوص همکاری با مزدوران است.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با اعلام هویت اسرای اعدام شده به دست مزدوران، گفت که پنج نفر از آنها اهل الحدیده و چهار نفر اهل حجه و یک نفر دیگر هم از اهالی استان المحویت هستند.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در این رابطه به شبکه المسیره گفت: اجساد اسرای اعدام شده مثله شدند و پس از آن فیلم‌هایی منتشر شد که این جنایت را مستند کردند. ما اطلاعات دقیقی در مورد عاملان و آمران ارتکاب جنایت در دست داریم و تمام جزئیات جنایت اعدام را در پرونده‌ای ویژه ثبت می کنیم.

المرتضی توضیح داد که جنایت اعدام ۱۰ اسیر یمنی توسط مزدوران دیروز و تنها یک روز پس از اظهارات رهبر القاعده در یمن مبنی بر همکاری عناصر القاعده با متجاوزان ائتلاف سعودی در چند جبهه، صورت گرفته است.

سرکرده القاعده در یمن و شبه جزیره عربستان به جنگ علیه جنبش انصارالله اعتراف کرد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل ادامه داد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دستگیری و بازداشت دو تن از کارکنان این سازمان در یمن ابراز نگرانی کرد.

استفان دوجاریک گفت که دبیر کل سازمان ملل به شدت نگران دستگیری و بازداشت دو نفر از کارکنان سازمان ملل در صنعا در اوایل ماه جاری است.

وی افزود که این دو نفر بدون هیچ توجیه یا اتهامی در بازداشت هستند و از برقراری ارتباط با خانواده و دفاترشان جلوگیری شده است.

دوجاریک با بیان اینکه انصارالله در مورد آزادی این افراد تضمین داده است، گفت که این افراد در بازداشت به سر می برند و این نقض امتیازات و مصونیت های سازمان ملل و در تضاد مستقیم با تضمین هایی که سازمان ملل هفته گذشته دریافت کرده است.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد ما خواستار آزادی فوری این افراد هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها