پاشینیان: پیشنهادات روسیه درباره تعیین مرز ایروان-باکو قابل قبول است

پاشینیان: پیشنهادات روسیه درباره تعیین مرز ایروان-باکو قابل قبول است
پنج‌شنبه 27 آبان 1400 - 14:08

نخست‌وزیر ارمنستان گفت که پیشنهادات وزارت دفاع روسیه در خصوص آغاز مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ایروان قابل قبول است.

العالم - اروپا

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در جلسه دولت این کشور گفت که پیشنهادات وزارت دفاع روسیه در خصوص آغاز مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای ایروان قابل قبول است.

طبق این گزارش، وی در این خصوص گفت: از ماه مه، روسیه سه پیشنهاد در مورد تعیین مرزهای ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان ارائه کرده است.

پاشینیان افزود: پس از بیانیه دیروز من، وزارت دفاع روسیه پیشنهادهایی در مورد مرحله مقدماتی مرزبندی و تعیین حدود ارائه کرد. می‌خواهم مجدداً تأکید کنم که این پیشنهادات برای ما قابل قبول است.

به گزارش ترند، پاشینیان به «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان دستور داد تا جزئیات را با همتای روسی خود «سرگئی شویگو» روشن کند.

در جدیدترین خبر از تحولات مرزی میان باکو و ایروان، روابط عمومی وزارت دفاع ارمنستان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، شب گذشته (چهارشنبه) تیراندازی‌های پراکنده‌ای در بخش‌هایی از مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» داشتند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور نیز در اقدامی متقابل، پاسخ تیراندازی‌های نیروهای مسلح آذربایجان را دادند و به سمت آن‌ها شلیک کردند.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو خساراتی را بر هر دو طرف متحمل کرده و ایروان و باکو هر کدام دیگری را مقصر درگیری تازه معرفی کرده‌اند. در این بین جمهوری آذربایجان از کشته شدن هفت تن از نیروهای خود و ارمنستان نیز از اسیر شدن ۱۵ تن از قوای خود و جراحت و کشته شدن چند پرسنل نظامی خبر داد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت که ایروان از مسکو توقع کمک نظامی برای مقابله با «تجاوزگری» جمهوری آذربایجان را دارد.

همچنین، به دنبال شدت گرفتن درگیری‌های مرزی میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرد.

نخست‌وزیر این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه ضمن صحبت درباره درگیری‌های شدید مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان، روابط ایروان با مسکو را استراتژیک خواند.

رایزنی پاشینیان با پوتین بعد از آن انجام شد که وزیر دفاع روسیه در تماس‌های جداگانه با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجان خود توقف فوری درگیری‌های اخیر مرزی را خواستار شده بود. سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان شامگاه سه‌شنبه از آتش‌بس در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها