العالم گزارش می دهد؛

آخرین اخبار از تحولات میدانی در یمن| از ادامه پیشروی های نیروهای یمنی در جبهه مارب تا دروغ ائتلاف سعودی- آمریکایی

شنبه 29 آبان 1400 - 12:03

شعارهای ائتلاف سعودی- آمریکایی مبنی بر پایان دادن به جنگ و تجاوز علیه یمن عملی نشده؛ زیرا بمباران بیشتر شهرها و روستاهای یمنی همچنان ادامه دارد و این ائتلاف متجاوز روزانه ده‌ها مناطق مسکونی در یمن را هدف حملات جنگنده‌هایش قرار می‌دهد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکا در آخرین اظهاراتش اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف حملاتی به ساحل غربی، صنعا، صعده و مأرب صورت دادند و عربستان عملیات موفقیت‌آمیزی را برای تعامل با "منابع تهدید" آغاز کرده است.

این حملات ائتلاف متجاوز باعث ویرانی‌ها و خسارت‌های گسترده‌ای بر اموال شهروندان شده است. طبق اعلام منابع یمنی، در جریان این حملات شماری غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای یمنی هشدار داده‌اند به این تجاوزهای اخیر سعودی پاسخی مناسب و قاطع خواهند داد.

سرتیپ ستاد "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد جنگنده‌های ائتلاف طی چندین ساعت بیش از 90 حمله هوایی علیه استان‌های مختلف صورت دادند.

او هشدار داد که این حملات پیامدهای سخت و وخیمی بر نیروهای متجاوز خواهد شد و باید مسئولیت و عواقب را بپذیرند.

دیگر تحولات میدانی در یمن حاکی‌ست که درگیری‌های شدید در حومه‌های جنوبی و شرقی شهر مأرب ادامه دارد و طبق اعلام منابع محلی، نیروهای یمنی حضورشان در اطراف شهر را تقویت کرده و در جبهه "الفلج"، کوه‌های "البلق" و "التبه الحمرا" پیشروی‌هایی داشته‌اند و فقط چند کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

پیشروی‌های نیروهای یمنی در حالی تقویت می‌شود که رژیم سعودی هزاران مزدور را در جبهه‌های مأرب مستقر کرده و هزاران سلفی تکفیری نیز طی دو روز گذشته عازم درگیری‌ها در مأرب شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها