واکنش انگلیس به حمله ادعایی علیه سفارت پیشین آمریکا در یمن

واکنش انگلیس به حمله ادعایی علیه سفارت پیشین آمریکا در یمن
شنبه 29 آبان 1400 - 15:25

وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای به حمله ادعایی علیه ساختمان سفارت پیشین آمریکا در صنعاء یمن واکنش نشان داد.

العالم ـ اروپا

در این بیانیه که یک نسخه آن روز شنبه در تارنمای دولت منتشر شد حمله ادعایی صورت گرفته از سوی دولت نجات ملی یمن (انصارالله) محکوم شده است. وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه یادشده خاطرنشان کرده، "پس از بیانیه اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، انگلیس حمله اخیر و ادامه دار حوثی ها به محوطه سفارت آمریکا در صنعا و بازداشت کارکنان آمریکایی را به شدت محکوم می کند."

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار بازگشت فوری کارکنان ایالات متحده به خانواده های خود و پایان دادن به آزار و اذیت و محدودیت در رفت و آمد کارکنان سفارت هستیم. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم فوراً از محل خارج شوند و تمام اموال ضبط شده را بازگردانند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه توافقات بین المللی باید رعایت شود آمده است: حفاظت و احترام به اماکن و کارکنان دیپلماتیک اصول اساسی در کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در مورد روابط دیپلماتیک و کنوانسیون ۱۹۶۳ وین در مورد روابط کنسولی است.

بیاینه انگلیس درحالی است که به گفته محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، سفارت آمریکا تخلیه شده است و تقریبا از سال ۲۰۱۹ حقوق کارمندان محلی سفارت در یمن را قطع کردند و حالا ادعای حمله به سفارت بسته شده و بازداشت کارمندانی مطرح می شود که وجود خارجی ندارد.

بیشتر تیم‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف از سال ۱۳۹۴ که ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی حمله به یمن را آغاز کرد، صنعاء را ترک کرده اند.

پربیننده ترین خبرها