حمله و خسارت به مقر دیپملاتیک ایران در هامبورگ

حمله و خسارت به مقر دیپملاتیک ایران در هامبورگ
شنبه 29 آبان 1400 - 18:50

افراد ناشناس با حمله به کنسولگری ایران در هامبورگ خساراتی به ورودی آن وارد کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

شکبه خیری العالم در خبری به نقل از رسانه های آلمان گزارش داد، افراد ناشناس با حمله به کنسولگری ایران در هامبورگ خساراتی به ورودی آن وارد کردند.

بنابر این گزارش پلیس تحقیق درباره حادثه حمله مقر دیپلماتیک ایران را آغاز کرده است.

در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است، فقط ورودی ساختمان کنسولگری خسارت دیده است.

روزنامه "بیلد" آلمان نوشته، سرنشین یک خودروی عبوری شامگاه جمعه ۱۹ نوامبر متوجه دودی شده که از درب ورودی ساختمان کنسولگری به هوا برخاسته و علاوه بر آن دو مرد را مشاهده کرده که باسرعت از آن مکان دور می‌شدند.

مقام‌های محلی احتمال داده‌اند این آتش‌سوزی در اثر پرتاب " کوکتل مولوتوف" توسط مهاجم یا مهاجمان صورت گرفته باشد.

بنا بر اعلام رسانه های آلمانی، مقام‌های امنیتی شهر بلافاصله تحقیق درباره این حمله را آغاز کرده‌اند و احتمال انگیزه‌های سیاسی را منتفی ندانسته‌اند.

طبق گزارش رسانه آلمانی، پس از این حادثه کنسول ایران در محل حاضر شد و با مقامات آلمانی صحبت کرد. قرار است تصاویر دوربین‌های مداربسته بررسی شود. سازمان‌های امنیتی آلمان در این تحقیقات مشارکت دارند.

از سویی گفته می شود که پلیس بلافاصله مترو منطقه را مسدود کرده است و در پی حادثه دو شهروند رومانیایی را بازداشت کرده اما آنان را پس از پرس و جوی اولیه آزاد کرده است.

تعرض به اماکن دیپلماتیک اقدامی خلاف قوانین بین المللی است و کشورها موظف به تامین امنیت این اماکن هستند در این خصوص آلمان مسوول حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران در این کشور است و باید به وظایف در این باره عمل کند.

پربیننده ترین خبرها