پنتاگون: ارتش برای مدیریت تغییرات آب و هوایی آماده نیست

پنتاگون: ارتش برای مدیریت تغییرات آب و هوایی آماده نیست
يکشنبه 30 آبان 1400 - 14:36

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داد ارتش این کشور برای مدیریت تغییرات آب و هوایی به عنوان یک مساله امنیتی که همه ابعاد طرح و برنامه ریزی وزارت دفاع را در بر می گیرد «آمادگی لازم» را ندارد.

العالم - جهان

شبکه خبری سی ان ان نوشت: تغییرات آب و هوایی به جز بالا آوردن سطح دریاها و وخامت اوضاع آب و هوایی حوزه های جدیدی را برای رقابت راهبردی از جمله در شمالگان و نیز در منابع نایاب همچون مواد خام لازم مورد استفاده در باتری های لیتیوم یونی که نقش مهمی را در وسایل نقلیه برقی دارند، ایجاد کرده است.

کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: سرمایه گذاری در باتری های لیتیوم یونی مانند سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد دلاری در جهان است. آنچه که در چین اتفاق می افتد چالش افرین است. چینی ها بر زنجیره تولید این محصول سلطه دارند و این یک چالش امنیت ملی مهم برای ما محسوب می شود.

هیکس که اولین زنی است که پست شماره ۲ پنتاگون را در اختیار دارد هدایت تلاش های متفاوت نظامی در زمینه تغییرات آب و هوایی را برعهده دارد. وی به تازگی در سفر دو روزه به ایالت های میشگان، کنتیکت و رودایلند از فعالیت های انجام شده برای ساخت اولین نسل وسایل نقلیه نظامی برقی بازدید کرد.

وی گفت با سبز شدن صنعت خودروسازی شهری پنتاگون نیز باید از این رویه در استفاده از انرژی های سبز در تولید وسائل نقلیه نظامی پیروی کند.

هیکس می افزاید: اگر ما نتوانیم از این رویه پیروی کنیم و راه حلی را بیابیم عقب خواهیم ماند و ناوگان وسایل نقلیه نظامی ما نمی تواند پشتیبانی شود.

با این حال وسایل نقلیه برقی نظامی چالش های خود را دارند. هر چند که این وسائل نقلیه بدون صداتر هستند و گرمای کمتری ایجاد می کنند باید دوباره شارژ شوند. سوخت مجدد وسائل نقلیه گازی به خطوط عرضه برای آوردن سوخت نیاز دارند اما سریع تر و موثر تر از شارژ دوباره وسائل نقلیه در میدان رزم هستند.

این مقام پنتاگون گفت، راه حل موقتی از طریق خودروهای تاکتیکی هیبریدی(ترکیبی) است که راه حلی موقت برای پل زدن بین وسائل نقلیه گاز سوز با وسائل نقلیه الکتریکی در آینده است.

مبارزه با تغییرات آب و هوایی شالوده اصلی برنامه های دولت بایدن را تشکیل می دهد. وی به تازگی دستور اجرایی را امضا کرد که بحران آب و هوایی را در محور سیاست خارجی و امنیت ملی قرار می دهد.

تغییرات آب و هوایی همچنین در نسخه جدید راهبرد دفاع ملی آمریکا در سال آینده پوشش داده می شود. در بودجه سال گذشته وزارت دفاع آمریکا ۶۱۷ میلیون دلار برای آمادگی در مقابل تغییرات آب و هوایی وکاهش تاثیرات مخرب آن اختصاص داد اما این میزان بودجه در مقابل با خسارت های ناشی از رویدادهای آب و هوایی اندک است.

وزارت دفاع آمریکا هیاتی عالی رتبه را در کنفرانس اخیر آب و هوایی گلاسکو Cop۲۶ اعزام نکرد اما هیکس از این اجلاس به عنوان فرصتی که امکان همکاری نقش آفرینان کلیدی را در خصوص مساله ای بزرگ برای هر کشوری فراهم می کند، استقبال کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها