به رغم گرفتن جان ده‌ها بی‌گناه؛ ایران تروریست "حبیب اسیود" را از حق دفاع از خود محروم نکرد

به رغم گرفتن جان ده‌ها بی‌گناه؛ ایران تروریست
دوشنبه 1 آذر 1400 - 22:00

روز گذشته، کیفرخواست صادره از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به "حبیب اسیود" سرکرده گروهک تروریستی "الاحوازیه" ابلاغ شد که بر اساس آن، اتهام این تروریست اداره و سرگروهی گروه تروریستی "حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز" و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

العالم- کشکول

گفته می‌شود "حرکه النصال العربی لتحریر الاحواز" یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به "المقاومه الوطنیه للأحواز" است. این گروه تروریستی جدایی‌طلب سال 2005 تاسیس شد و سابقه‌ای طولانی در عملیات تروریستی مسلحانه در ایران دارد.

گفته می‌شود اسیود مسئول حمله تروریستی خونبار به رزمایش نظامی نیروهای مسلح ایران در شهر اهواز در 22 سپتامبر 2018 است که در جریان آن، 24 شهروند شهید و 60 تن دیگر زخمی شدند. در حالی‌که برخی گروه‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند، ولی مقامات دولتی در ایران تأکید کردند که گروه "النضال العربی" مسئول این حمله تروریستی است.

نکته جالب توجه این است که اسیود و گروه تروریست جدایی‌طلبش به رغم جنایاتی که در سال 2018 در ایران مرتکب شدند و با وجود عملیات‌‌های انفجاری که وی و گروهش در مراکز دولتی و خصوصی و ترور شخصیت‌ها و به رگبار بستن مردم عادی و مسئولان و جاسوسی و خرابکاری در تأسیسات نفتی و گازی حساس و همچنین پولشویی، همچنان از حمایت دستگاه‌های جاسوسی غرب و منطقه برخوردار است و سرکرده‌های این گروه در کشورهای اروپایی فعالیت می‌کنند. این گروه همچنان سرگرم طرح توطئه و دسیسه برای ارتکاب جنایات تروریستی علیه ملت ایران هستند کما اینکه کشورهای غربی از طریق قرار دادن کانال‌های تلوزیونی در اختیار این گروه، در ترویج خشونت علیه ملت ایران سهیم هستند.

بدیهی است که وزارت اطلاعات ایران در مقابل جنایات این گروه تروریستی و همدستی آن با سازمان‌های جاسوسی بیگانه ساکت نمی‌نشیند. لذا اقدام به رصد تحرکات اسیود کرده و در نهایت او را در سال 2020 نزدیک مرزهای ایران دستگیر و به داخل کشور منتقل کردند. وی در داخل به همه جنایات خود اعتراف کرد.

مقامات ایرانی با اینکه می‌توانستند مثل دیگر کشورها، انتقام خون ده‌ها شهید و صدها مجروح بی گناه را از وی بگیرند وی را به قوه قضاییه سپرده و اجازه دادند که محاکمه شود و همه امکانات دفاع را در اختیار این جنایتکار قرار دادند. او در جلسه محاکمه اعتراف کرده بود که کارمند یک دفتر سوئدی است و تابعیت سوئدی دارد. احتمال می‌رود که دادگاه هم برای او وکیل مدافع تعینن کند. با اینکه او به دستور دشمنان ایران، ده‌ها نفر را از نعمت زندگی محروم کرده است اما دولت ایران او را از فرصت دفاع محروم نکرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها