درخواست ضدایرانی رئیس رژیم صهیونیستی از پارلمان انگلیس

درخواست ضدایرانی رئیس رژیم صهیونیستی از پارلمان انگلیس
سه شنبه 2 آذر 1400 - 10:59

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با نمایندگان پارلمان انگلیس با تکرار اتهام‌زنی‌ علیه ایران خواستار موضع جدی و سختگیرانه طرف های برجام در قبال جمهوری اسلامی شد.

العالم - ایران

«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی در سفر به انگلیس و در دیدار با گروه یکصد نفری از نمایندگان پارلمان انگلیس، با فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران، اتهامات تکراری درباره برجام و تلاش ایران برای دستیابی به بمب را تکرار کرد.

بنا بر گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، هرتزوگ در دیدار با نمایندگان پارلمان انگلیس در آستانه برگزاری دور جدیدی از مذاکرات «وین» برای احیای برجام مدعی شد که تهران علاقه‌ای ندارد در مذاکرات برای احیای برجام، «معامله» و به دنبال دستیابی به بمب اتم است.

رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) از نمایندگان پارلمان انگلیس خواست تا در حالیکه مذاکرات وین برای احیای برجام، روز 29 نوامبر (هشتم آذرماه) آغاز می‌شود، همچنان در قبال ایران مواضع سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرند.

وی در کاخ «وست‌مینستر» در روز دوم سفر خود به انگلیس به نمایندگان پارلمان بریتانیا گفت: «درک ما این است که ایرانی‌ها برای معامله [ به وین] نمی‌آیند بلکه برای شتافتن به سمت بمب می‌آیند».

وی با این لفاظی‌ها ادامه داد: «این وظیفه ابرقدرت‌ها است که قوی باشند و به صراحت بگویند که تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد. من تمامی طرف‌ها را ترغیب می‌کنم حتی‌الامکان در قبال ایران سختگیر و جدی باشند».

طبق این گزارش، این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه با اتهام‌زنی به ایران در خصوص مسئله لبنان و غزه مدعی شد که حمایت ایران از حزب‌الله و حماس در نهایت به سقوط لبنان و غزه منجر شد.

وی در این خصوص گفت: «حماس غزه را ربوده است و ائتلاف نفرت ایران، دستورالعمل دریافت می‌کنند».

هرتزوگ در ادامه همچنین از اقدام لندن در قراردادن حماس در لیست سازمان‌های تروریستی قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، انجمن حزبی متحدان رژیم صهیونیستی در پارلمان انگلیس، نشست هرتزوگ با نمایندگان پارلمان انگلیس را سازماندهی کرده بودند و شامل نمایندگانی از تمامی احزاب سیاسی مهم در انگلیس می‌شد.

هرتزوگ آن طور که در گزارش‌ها آمده است، قرار است امروز (سه‌شنبه) با رهبران یهودی در انگلیس دیدار کند و سپس برای ملاقات با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به دفتر نخست‌وزیری انگلیس می‌رود.

در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات وین برای احیای برجام، مقام‌های رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کند و اخیراً روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرده است که مقامات واشنگتن به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند حملات به تأسیسات هسته‌ای ایران «غیرسازنده» بوده و سبب تسریع برنامه هسته‌ای ایران شده است.

با این حال، «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه امضای توافق هسته‌ای با ایران اقدامی اشتباه بود، گفت، اما خروج آمریکا از آن توافق هم اقدامی اشتباه بود.

قرار است هشتم آذر ماه در وین مذاکرات ایران و گروه ۴+۱ برگزار شود. جمهوری اسلامی ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند فرصت دهد برای تحقق این وعده تلاش کنند. بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران ذیل مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها