سازمان ملل: گرسنگی در آمریکای لاتین به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رسیده است

سازمان ملل: گرسنگی در آمریکای لاتین به بالاترین سطح در دو دهه اخیر رسیده است
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 13:26

بنا براعلام سازمان ملل ، ده‌ها میلیون نفر از ساکنان آمریکای لاتین و حوزه کاراییب با خطر گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.

العالم - امریکا

بنابر گزارش رویترز، سازمان ملل اعلام کرد همزمان با ادامه بحران همه‌گیری کرونا، ده‌ها میلیون نفر از جمعیت کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب مجبور به تحمل گرسنگی هستند.
طبق گزارش منطقه‌ای سازمان ملل درباره تغذیه و امنیت غذایی، تنها در یک سال یعنی از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تعداد افرادی که در این منطقه با گرسنگی دست به گریبان بوده اند، ۳۰ درصد افزایش داشته است. این رقم معادل نزدیک به ۱۴ میلیون نفر است.
در این میان، بحران همه‌گیری کرونا علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم، بر اقتصاد منطقه نیز اثر منفی بزرگی داشته و به‌ویژه باعث تعطیلی کسب و کارهای کوچک شده است.
طبق گزارش سازمان ملل، در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۲ درصد از زنان عدم امنیت غذایی متوسط یا شدید را تجربه کرده‌اند. این رقم برای مردان ۳۲ درصد تخمین زده می‌شود.
این گزارش در پایان می‌نویسد در حال حاضر نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در منطقه از گرسنگی رنج می‌برند که از سال ۲۰۰۰ تاکنون سابقه نداشته است. در این میان، کشورهای آمریکای مرکزی مانند گواتمالا و ونزوئلا بیشترین ضربه را متحمل شده اند.
برنامه جهانی غذای سازمان ملل پیشتر در میانه آبان‌ماه هشدار داده بود که از آغاز سال میلادی تاکنون جمعیت در معرض خطر قحطی در جهان سه میلیون نفر افزایش یافته و به ۴۵ میلیون نفر رسيده است.

پربیننده ترین خبرها