سرکوب تظاهرات ضد ترکیه‌ای در هلند با ۶ زخمی و ۵۰ بازداشتی

سرکوب تظاهرات ضد ترکیه‌ای در هلند با ۶ زخمی و ۵۰ بازداشتی
شنبه 13 آذر 1400 - 15:01

پلیس هلند اعلام کرد، در نتیجه حمله معترضان کُرد به مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در شهر لاهه، حداقل ۶ نفر زخمی و ۵۰ معترض بازداشت شدند.

العالم - ترکیه

مقام‌های هلند روز شنبه (امروز) توضیحاتی درباره حمله روز گذشته تظاهرات‌کنندگان مخالف ترکیه به مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ارائه دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در نتیجه درگیری‌های شدید میان نیروهای پلیس شهر لاهه با معترضان کُرد در شهر لاهه ۶ نفر زخمی شدند و نیروهای پلیس ۵۰ نفر را دستگیر کردند.

طبق این گزارش، معترضان کُرد با طرح این اتهام که ترکیه در مناطق شمال عراق از سلاح‌های سمی و شیمیایی استفاده می‌کند، در مقابل مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در لاهه تجمع کردند و تعدادی از معترضان وارد ساختمان این سازمان شده و به آن حمله کردند.

به گفته پلیس هلند، نیروهای پلیس در لاهه توانستند افرادی را که وارد ساختمان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی شده بودند، بیرون کنند.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای پلیس هلند تک به تک معترضان را از ساختمان بیرون کردند و به آنها دستبند زدند.

بنا بر گزارش پلیس شهر لاهه، در نتیجه حمله به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دو مامور پلیس و چهار معترض زخمی شدند.

اداره پلیس لاهه افزود، «حدود ۵۰ معترض هم بازداشت و به یک پاسگاه پلیس منتقل شدند. ما در حال تحقیق دقیق درباره اتفاقات هستیم».

طی هفته‌های اخیر ادعاها درباره حملات شیمیایی ترکیه به شمال عراق بارها خبرساز شده است. «ماجد شنکالی» یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق چندی قبل گفت که در پی حملات شیمیایی ارتش ترکیه در مناطق شمالی، صدها نفر از ساکنین روستاهای منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

«حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه البته گزارش‌ها مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرد و گفت، ارتش ترکیه هیچ سلاح شیمیایی یا ممنوعه‌ای در زرادخانه خود نداشته و همه این را می‌دانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها