وزیر خارجه قطر: جامعه جهانی راهبرد مشخصی در خصوص افغانستان ندارد

وزیر خارجه قطر: جامعه جهانی راهبرد مشخصی در خصوص افغانستان ندارد
شنبه 13 آذر 1400 - 20:37

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه وضعیت امنیتی افغانستان موجب نگرانی کشورهای منطقه است ، گفت: هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

العالم - جهان اسلام

وزیر خارجه قطر در سخنانی پیرامون اوضاع افغانستان گفت: قطر در ماه‌های اخیر بیش از ۷۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است و برای بازسازی فرودگاه کابل با ترکیه همکاری می کنیم.

وی افزود:وضعیت امنیتی افغانستان باعث نگرانی کشورهای همسایه و کشورهای منطقه است و هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

محمد بن عبدالرحمن گفت: روسیه، چین و کشورهای منطقه نسبت به هرگونه تنش در افغانستان نگرانی های درستی دارند و ما با روسیه در تماس هستیم زیرا این کشور در ایجاد ثبات در افغانستان شریک است

وزیر خارجه قطر افزود: منطقه خاورمیانه را نمی توان نادیده گرفت زیرا برای ثبات جهان مهم است و فکر نمی کنم توجه متحدان ما نسبت به منطقه کاهش یافته باشد.

وی گفت: قطر از شبکه گسترده دوستی های خود برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه استفاده می کند و ما خوشحالیم که بحران خلیج فارس را پشت سر گذاشتیم.

به گفته این دیپلمات قطری برای برقراری ثبات در منطقه باید گفت وگوها تقویت و مشکلات ریشه یابی و برطرف شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها