بهای جهانی نفت افزایش یافت

بهای جهانی نفت افزایش یافت
دوشنبه 15 آذر 1400 - 08:27

پس از آنکه عربستان سعودی بهای نفت خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی و آمریکا افزایش داد، بهای جهانی طلای سیاه سیری صعودی را پشت سر می‌گذارد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه درحالی بیش از یک دلار صعود کرد که عربستان صعودی بهای نفت خام عرضه‌شده خود را به مشتریان آسیایی و ایالات متحده افزایش داد. بازار عرضه و تقاضای نفت همچنین اخبار مرتبط با مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی را در وین پیگیری می‌کند.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با 1 دلار و 69 سنت افزایش، معادل 2.4 درصد، به 71 دلار و 57 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 1 دلار و 66 سنت افزایش، معادل 2.5 درصد، 67 دلار و 92 سنت معامله شد.
عربستان صعودی روز یکشنبه بهای تمام درجات نفت خام خود را برای تحویل به مشتریان آسیایی و آمریکا در ماه ژانویه 80 سنت افزایش داد.
بهای هر دو شاخص مهم نفت هفته گذشته و برای ششمین هفته متوالی سیری نزولی را از سر گذرانده بود. به گفته تحلیلگران، نگرانی‌ها درباره تأثیر منفی سویه اومیکرون ویروس کرونا بر بازار عرضه و تقاضا نیز بر افزایش بهای جهانی نفت در ساعات اخیر تأثیرگذار بوده است.

پربیننده ترین خبرها