عملیات بازدارنده نیروهای یمنی در به خاک مالیدن بینی متجاوزان سعودی

عملیات بازدارنده نیروهای یمنی در به خاک مالیدن بینی متجاوزان سعودی
سه شنبه 16 آذر 1400 - 21:29

نیروهای یمنی با اجرای عملیات منحصر به فرد مواضع حساس و مهم سعودی را در عمق خاک این کشور هدف قرار دادند و این اقدام را در قالب عملیاتی موسوم به عملیات هفتم سپتامبر انجام دادند و در آن از موشک های بالستیک و پهپادهایی استفاده کردند که وارد عمق خاک عربستان شدند.

العالم - کشکول

به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن عملیات اخیر و منحصر به فرد نیروهای یمنی در ریاض جده طایف جیزان نجران و عسیر در واکنش به تشدید تجاوزگری متجاوزان ومحاصره ظالمانه یمن و در واکنش به جنایت های متجاوزان سعودی اجرا شده است.

یحیی سریع پیشتر به نیروهای متجاوز درباره توان نیروهای مسلح برای اجرای عملیات تهاجمی بیشتر علیه نیروهای ایتلاف متجاوز در چارچوب دفاع مشروع از ملت و وطن هشدار داده بود.

از زمان شروع تجاوز به یمن در مارس ۲۰۱۵ نیروهای یمنی بارها با استفاده از پهپادها و موشک‌های بالستیک حملاتی را از طریق مرزها علیه عربستان انجام داده اند اما آنچه حملات تدافعی جدید را متمایز می کند و آنچانکه واضح است نقش عملیات دفاعی یمن فراگیر تر شده و مساحت بیشتری را در برمی گیرد از جمله اینکه ریاض پایتخت سعودی و دیگر شهرهای مهم و حیاتی این کشور مانند جده و طایف و جیزان و نجران و عسران را شامل می شود.

مهم تر از همه اینها هدف قرار دادن وزارت دفاع سعودی و فرودگاه ملک خالد و مواضع نظامی دیگر است. همچنین تکرار حمله به تاسیسات وابسته به شرکت آرامکو در جده است.

فعالیت پالایشگاه آرامکو در جده در سال ۲۰۱۷ متوقف شد اما این شرکت دارای یک کارگاه توزیع فرآورده های نفتی در آنجاست که مارس و نوامبر گذشته هدف حمله قرار گرفته بود.

سیاست بازدارندگی و تهاجمی یمنی ها برای مقابله با تجاوزگری های متجاوزان از طریق اجرای عملیات نظامی بیشتر در راستای راه کار دفاع مشروع از یمن قرار دارد و در واکنش به ادامه تجاوزگری و محاصره این کشور صورت می گیرد.

در جزییات این خبر آمده است که ۶ پهپاد نوع صماد ۳ و چند موشک ذوالفقار وزارت دفاع و فرودگاه ملک خالد و برخی دیگر از مواضع نظامی را در ریاض هدف قرار دادند. همچنین ۶ پهپهاد صماد ۲ و ۳ پایگاه هوایی ملک فهد و شرکت ارامکو را در جده هدف قرار دادند و پنج پهپاد صماد ۱ و ۲ مواضع نظامی درمناطق ابها و جیزان و عسیر را هدف قرار دادند و پهپاد قاصفk2 و تعداد زیادی موشک بالستیک مواضع حساس و مهم را در مناطق ابها جیزان ونجران هدف قرار دادند.

با وجود طمع ورزی های آمریکا و بریتانیا و رژیم صهیونیستی در کل منطقه که مملو از ثروت های طبیعی از جمله نفت است که در میدان های نفتی در عراق و سوریه و حتی در لبنان و یمن به وفور مشاهده می شود این متجاوزان و طمع کاران هر اندازه هم که مقتدر باشند قادر به مقابله با نیروهای یمنی و کمیته های مردمی نخواهند بود.

سرزمین یمن کم اهمیت تر از دیگر کشورهای حوزه منطقه خلیج فارس نیست و چشم داشت قدرت های اشغالگر به این سرزمین برای تصرف ثروت های آن نشان دهنده اهمیت این کشور و موقعیت استراتژیک آن است. این مساله قدرت های استکباری جهان مانند امریکا و بریتانیا و رژیم اشغالگر اسراییل را بر آن داشت تا عربستان سعودی برای حمله به یمن تحت فشار قرار گیرد و ایتلافی علیه یمن تشکیل شود تا این کشورها جای پایی ولو کوچک در این کشور برای خود درست کنند.

محاصره اقتصادی یمن نشان می دهد که آمریکا و طرف سعودی در واقع به دنبال راه حل سیاسی یا انسانی برای جنگ بیهوده یمن که هفت سال از آن می گذرد نیستند.

اشغالگران آمریکایی و کشورهای عربی به دنبال راه حل های غیرمنطقی و غیرواقعی هستند؛ از این رو عملیات آزادسازی که ارتش و کمیته های مردمی در مارب اجرا می کنند به طور گسترده ادامه دارد و در این راستا مناطق مهمی درجنوب این شهر آزاد شده و توافق هایی با قبایل یمنی صورت گرفته است.

نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن به موفقیت‌های چشمگیر در داخل یمن دست یافته اند. همزمان با آن مناطق و مواضع حساس متجاوزان سعودی در عمق خاک این کشور هدف حملات قرار گرفته است و بینی متجاوزان به خاک مالیده شده تا وجب وجب از خاک یمن آزاد شود.

سید ابوایمان

پربیننده ترین خبرها