عملیات های شهادت طلبانه انفرادی علیه رژیم صهیونیستی شدت می‌گیرد

عملیات های شهادت طلبانه انفرادی علیه رژیم صهیونیستی شدت می‌گیرد
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 16:05

فلسطینی ها با انجام عملیات های استشهادی انفرادی، به مقابله خود با رژیم صهیونیستی ادامه می دهند. این کار قهرمانانه توسط جوانان فلسطینی انجام می شود که بر هدف خود برای شکست دادن رژیم اشغالگر پافشاری می کنند.

العالم- نظرکده

کارشناسان علت اقدام فلسطینیان به عملیات های شهادت طلبانه را نخست، سیاست رژیم صهیونیستی می دانند که برپایه سرکوب، قتل و زیر پا گذاشتن عزت شهروندان فلسطینی بنا شده و همواره درصدد شهرک سازی، یهودی سازی و نژادپرستی است که به دست شهرک نشینان تندرو و با حمایت حکومتشان انجام می شود.

کارشناسان تاکید می کنند که دلیل دوم، روحیه قدرتمند جوانان فلسطینی برآمده از دستاوردهای نبرد شمشیر قدس است، به ویژه جوانان قدس که برای هویت خود و دفاع از مقدسات شهرشان می جنگند.

به باور کارشناسان، این عملیات ها در پاسخ به سیاست مجازات دسته جمعی رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه غربی و حتی نوار غزه، انجام می شود.

کارشناسان دلیل سوم را سیاست حمایت آمریکا از اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی می دانند.

آنها دلیل چهارم را عادی سازی برخی دولت های عربی با این رژیم ذکر می کنند.

پژوهشگران سیاسی تاکید می کنند که عملیات های استشهادی، رژیم صهیونیستی را به شدت غافلگیر می کند چرا که سیستم امنیتی آنها به اندازه ایدئولوژی نژادپرستانه شان فرسوده است.

پژوهشگران خاطرنشان می کنند که خود اسرائیلی ها اذعان کرده اند که چنین عملیات هایی حاکی از ناکارآمدی سیستم آنها در پاکسازی نژادی و مجازات دسته جمعی برای سرکوب نسل مقاوم فلسطینی است.

پژوهشگران تاکید می کنند که هیچ یک از اقدامات سرکوبگرانه "اسرائیل"، قادر نیست تلاش های ملی گرایانه فلسطینی ها در شکستن سیستم امنیتی این رژیم را متوقف کند.

تحلیلگران بر این باورند که ملت فلسطین در این روزگار، حماسه ای از حماسه های قهرمانی، فداکاری و مقابله با این دشمن صهیونیستی را ثبت می کنند.

تحلیلگران خاطرنشان می کنند که مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در کرانه غربی، وارد مرحله جدیدی شده که با عملیات های شهادت طلبانه به دست جوانان فلسطینی و با ابزارهای ساده در دسترسشان صورت می پذیرد.

تحلیلگران تاکید می کنند که چنین عملیات هایی این پیام را به دشمن صهیونیستی می رساند که تلاش هایشان برای یهودی سازی و تحمیل کنترل امنیتی خود بر مناطق اشغالی، با شکست روبرو شده است.

پربیننده ترین خبرها