فرار پرسپولیس از شکست خانگی در لحظات آخر/ پرسپولیس 2 ـ هوادار 2+ جدول رده بندی لیگ برتر 

فرار پرسپولیس از شکست خانگی در لحظات آخر/ پرسپولیس 2 ـ هوادار 2+ جدول رده بندی لیگ برتر 
پنج‌شنبه 18 آذر 1400 - 20:19

تیم فوتبال پرسپولیس که در برابر تیم فوتبال هوادار تا دقیقه 90 دو بر یک عقب بود در لحظات آخر بازی و دقیقه 1+90 با گل به خودی تیم مقابل از شکست خانگی نجات یافت.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم فوتبال پرسپولیس که با پیروزی برابر هوادار می توانست خود را به صدر جدول رده بندی نزدیک کند، نه تنها زورش به این تیم نه چندان مطرح نرسید بلکه شانس آورد که در ثانیه های پایانی از شکست برابر آن فرار کرد.

در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی با قضاوت علی صفایی به مصاف تیم هوادار رفت که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

این دیدار در حالی برگزار شد که پرسپولیسی‌ها به دنبال این بودند تا از امتیازات این دیدار خانگی برای نزدیک شدن به سر جدول کمک بگیرند.

شاگردان رضا عنایتی هم که تنها ۵ امتیاز از ۸ دیدار قبلی کسب کرده‌ بودند به امتیازات این دیدار مهم برای خروج از بحران چشم دوخته بودند.

اولین بدشانسی تیم رضا عنایتی قبل از سوت آغاز بازی رخ داد. جایی که روح‌الله باقری مهاجم اول تیمش هنگام گرم کردن مصدوم شد و جای خود را در ترکیب به پیمان میری داد.

اولین موقعیت بازی در شرایطی رقم خورد که سپهر روزی طلب پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و شوت از راه دور خود را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که حامد لک این توپ را مهار کرد.

بازی پس از آن در شرایطی پیگیری شد که پرسپولیسی‌ها نبض آن را در دست گرفتند و هوادار نیز چشم به ضد حملات و ضربات ایستگاهی دوخته بود.

در دقیقه ۱۴ شوت از راه دور زیبای مهدی ترابی را بشاگردی مهار کرد.

یک دقیقه بعد مهدی عبدی در موقعیت تک به تک با بشاگردی قرار گرفت اما تعلل او موجب شد تا مدافعان از راه برسند و این موقعیت نیز به هدر برود.

در دقیقه ۱۵ سانتر امید عالیشاه روی سر آل‌کثیر نشست اما دروازه‌بان هوادار با واکنشی زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

بازیکنان هوادار یک بار هم دروازه را باز کردند که کمک داور آفساید اعلام کرد.

چندین بار دیگر پرسپولیسی‌ها روی حرکت از جناحین خلق موقعیت کردند که حملات آنها راهی به دروازه حریف نبرد.

در دقیقه ۳۸ هوادار صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که روی اشتباه مدافعان پرسپولیس محمد حسینی دروازه را باز کرد.

این گل تنها دو دقیقه توانست هوادار را پیش بیاندازد و پرسپولیسی‌ها روی یک ضربه کرنر و سانتر مهدی ترابی به تیر دو توسط فرشاد فرجی گل تساوی بازی را به ثمر رساندند.

در ادامه حملات دو تیم ثمری نداشت و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

پیش از آغاز نیمه دوم مهدی ترابی به خاطر مصدومیت از ناحیه کشاله زمین بازی را ترک کرد و جایش را به سعید آقایی داد.

در نیمه دوم بار دیگر این پرسپولیس بود که بازی را هجومی آغاز کرد و حتی در دقیقه ۵۰ در آستانه باز کردن دروازه حریف هم پیش رفت اما ضربه آل‌کثیر روی سانتر عالیشاه به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.

در دقیقا ۵۳ اما این هوادار بود که پرسپولیس را بار دیگر غافلگیر کرد. در این دقیقه محمد حسینی روی سانتر معین عباسیان توانست گل دوم بازی را به ثمر برساند.

پس از این گل یحیی گل‌محمدی با آوردن حامد پاکدل و رضا اسدی به زمین سعی کرد چهره تیمش را هجومی تر کند.

وحید امیری که در نیمه دوم به عنوان هافبک نفوذی بازی می‌کرد یک پاس زیبا را به روی دروازه هوادار فرستاد که مهاجمان پرسپولیس نتوانستند از پاس او استفاده کنند.

در دقیقه ۶۴ نیز ضربه سر حامد پاکدل روی ضربه کرنر با اختلاف کمی از کنار دروازه هوادار به بیرون رفت.

پرسپولیسی ها روی یک ضربه کرنر در دقیقه ۷۳ می توانستند دروازه هوادار را باز کنند که پاس عالیشاه را مهاجمان پرسپولیس نتوانستند استفاده کنند.

در دقیقه ۸۴ شوت معین عباسیان بالای دروازه پرسپولیس با اختلاف به بیرون رفت.

در دقیقه ۹۰ شوت سیامک نعمتی را بشاگردی با واکنش خوب به کرنر فرستاد. روی همین کرنر پرسپولیسی‌ها روی ضربه سر سیامک نعمتی پس از برخورد مدافع حریف گل دوم را به ثمر رساندند.

داور برای نیمه دوم شش دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

با یک امتیاز این بازی پرسپولیس ۱۶ امتیازی شد و در رده پنجم جدول ماند. هوادار هم با یک امتیاز این دیدار توانست دو پله جایگاهش را ارتقا دهد و با ۶ امتیاز به رده سیزدهم جدول برسد.

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی شیری(۸۴ سیامک نعمتی)، وحید امیری، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا (۵۸رضا اسدی)، مهدی ترابی (۴۵ سعید آقایی)، امید عالیشاه، مهدی عبدی (۵۸ حامد پاکدل) و عیسی آل‌کثیر.

ترکیب هوادار:

مهرداد بشاگردی، مهدی عبدی، محمد حسینی، صائب محبی، محمد ستاری، نیما انتظاری، محمد چهارمحالی، سپهر روزی‌طلب، جواد محمدی، معین عباسیان و پیمان میری (۶۹ حسین صادقی)

جدول رده بندی لیگ برتر

پربیننده ترین خبرها