روایت هاآرتص از دست و پا زدن صهیونیستها برای به شکست کشاندن مذاکرات وین

روایت هاآرتص از دست و پا زدن صهیونیستها برای به شکست کشاندن مذاکرات وین
شنبه 20 آذر 1400 - 16:12

خبرنگار یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرد که در بحبوحه مذاکرات «وین» نه تنها منتظر شکست مذاکرات هستند بلکه تمام تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر این روند به کار گرفته‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی
«شموئل مئیر» خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت که صهیونیست‌ها به شدت انتظار شکست مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌ها و احیای برجام را می‌کشند و در تلاش هستند تا ایالات متحده را به تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی متقاعد کنند.

در حالیکه ادامه دور جدیدی از مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌ها بین ایران و 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) از روز پنجشنبه (18 آذر ماه) در پایتخت اتریش آغاز شده است و تمامی طرف‌ها سیگنال‌هایی برای رسیدن به توافق ارسال کرده‌اند، صهیونیست‌ها از چند هفته قبل تمامی تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات به کار گرفته‌اند.

خبرنگار روزنامه هاآرتص در پیامی در صفحه توییتر در این خصوص نوشت: «تهیه و تنظیم حجمی از گزارش‌ها و سر و صداها پیرامون سیاست اسرائیل درباره موضوع توافق هسته‌ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشان می‌دهد: «در اسرائیل نه تنها بی‌صبرانه در انتظار شکست مذاکرات وین هستند بلکه به شدت به اقدامات برای مانع‌تراشی در مسیر آن ادامه می‌دهند».

مئیر درباره سفرهای اخیر مقام‌های رژیم صهیونیستی به واشنگتن با هدف اعمال فشار به ایالات متحده برای انزوای بیشتر ایران، نوشت: «گانتز و دیگر مقام‌های اسرائیلی با یک "مفهوم" جدید به واشنگتن آمده‌اند و آن، ترغیب ایالات متحده برای تشدید تحریم‌ها و اعلام سناریوهای حمله در بحبوحه مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای است».

این روزنامه‌نگار اسرائیلی در ادامه با اشاره به مسیری که رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات وین در پیش گرفته، نوشت: «این (سیاستی که رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات وین در پیش گرفته) یک چیز است و بالعکس در طرح بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای که گزینه مطلوبی محسوب می‌شود که در مسدود کردن مسیر تسلیحات هسته‌ای خود را به اثبات رسانده‌، شدنی نیست».

دور جدیدی از مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها هشتم آذرماه در پایتخت اتریش آغاز شد و تا روز دوازدهم آذر ماه ادامه داشت و در جریان مذاکرات، هیأت ایرانی دو سند درباره رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف مقابل ارائه داد و طرف‌های مقابل برای رایزنی با مقامات کشورهایشان به پایتخت‌های خود بازگشتند تا امروز، این مذاکرات را از سر بگیرند.

ادامه دور جدید مذاکرات وین از روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است و آن طور که اخبار مذاکرات نشان می‌دهد که مذاکرات بر روی پیشنهادات ایران در حال انجام است و تمامی طرف‌ها برای رسیدن به توافق مصمم هستند.

با این حال، مقام‌های رژیم صهیونیستی از قبل از شروع دور هفتم مذاکرات وین، تمامی تلاش خود را برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات به کار گرفته‌اند و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تازگی برای مطرح کردن یک طرح ضدایرانی به واشنگتن سفر کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی اخیراً گزارش کرده‌اند که تل‌آویو به دنبال برگزاری یک رزمایش با آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران است.

پنجشنبه هفته گذشته (18 آذر ماه)، خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قصد دارند درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش فارس، فضاسازی صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و به هیچ‌ وجه به دنبال تسلیحات اتمی نیست اما با این حال یک مقام ارشد دولت بایدن گفته است که رزمایش‌های احتمالی برای «بدترین سناریو» علیه جمهوری اسلامی ایران در صورتی است که به دنبال ساخت بمب باشد.

هیأت ایرانی در مذاکرات «وین» بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با حضور در دور جدید مذاکرات، جدیت خود را برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل نشان داده است و هم‌اکنون این طرف‌های مقابل هستند که باید عزم خود را برای احیای برجام و عمل به تعهداتشان در قبل این توافق نشان دهند.

پربیننده ترین خبرها