شیخ قاووق: دخالت های آمریکا و سعودی فضای انتخابات لبنان را مسموم می‌کند

شیخ قاووق: دخالت های آمریکا و سعودی فضای انتخابات لبنان را مسموم می‌کند
يکشنبه 21 آذر 1400 - 14:01

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت تصمیم حزب الله و هم پیمانانش تلاش برای برگزاری انتخابات پارلمانی است و آنچه فضای انتخابات را مسموم و سلامت آن را تهدید می کند، میزان دخالت های امریکا و عربستان سعودی است.

العالملبنان

شیخ قاووق امروز در سخنرانی که به مناسبت هفتمین روز از درگذشت حسان علی عطایا از کشته شدگان در راه جهاد و مقاومت در منطقه طیر حرفا در جنوب لبنان برگزار شد، گفت : آن چه آن ها از طریق برگزاری انتخابات سعودی در تحقق آنرا دارند، دستیابی به آن چیزی است که از طریق جنگ و فشار و تحریم موفق به اعمال آن نشدند.

شیخ قاووق خواستار توقف دخالت های امریکا و سعودی در امور داخلی لبنان شد و گفت این کشور به عرصه ای برای تحقق اهداف سیاسی که امریکایی ها آنرا ترسیم کرده اند، تبدیل نخواهد شد.

شیخ قاووق همچنین گفت : امریکایی ها قادر به حمایت از تبلیغات انتخاباتی و پرداخت رشوه به هر طرفی و ایجاد فتنه و اقدامات تحریک امیز هستند، اما ناتوان تر از آن هستند که بخواهند هویت مقاوم لبنان را تغییر دهند.

وی در پایان گفت : شکست خوردگان در سوریه و عراق و یمن و افغانستان، در موقعیتی نیستند که بخواهند شرط های خود را بر لبنان پیروز تحمیل کنند.

پربیننده ترین خبرها