بیانیه حماس درباره حادثه‌ اردوگاه فلسطینیان در جنوب لبنان

بیانیه حماس درباره حادثه‌ اردوگاه فلسطینیان در جنوب لبنان
دوشنبه 22 آذر 1400 - 03:08

حماس با صدور بیانیه‌ای هر گونه نقشه خرابکارانه برای از بین بردن امنیت در جنوب لبنان را در راستای منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، جنایت عصر روز یکشنبه در تیراندازی به سمت شرکت کنندگان در تشییع پیکر یکی از اعضای حماس در اردوگاه آوارگان فلسطینی «البرج الشمالی» در جنوب لبنان، خدمتی ویژه به رژیم صهیونیستی است که همواره درصدد هدف قراردادن اردوگاه های فلسطینی است.

در بیانیه حماس با اشاره به شهادت سه عضو حماس در حادثه روز یکشنبه آمده است: نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین که در لبنان مستقر هستند مسئول حادثه شناخته می شوند. حماس با بیان اینکه این جنایت همه فلسطینی های مقیم لبنان را هدف گرفته است، گفت: تشکیلات خودگردان در رام الله و نیروهای آن در لبنان مسبب این جنایت بودند. این جنبش همچنین تاکید کرد که وقوع جنایت مذکور با هدف از بین بردن امنیت جامعه لبنان در قلب منطقه‌ای حساس از جنوب این کشور انجام شده است.

حماس ضمن درخواست از جنبش فتح و دیگر گروه های فلسطینی برای محکوم کردن نقشه خرابکارانه نیروهای امنیت ملی فلسطین خواستار تحویل قاتلان به نهادهای امنیتی لبنان شد.

رسانه‌های لبنانی در واپسین ساعات جمعه شب گذشته از وقوع انفجاری در اردوگاه البرج الشمالی در نزدیکی شهر صور در جنوب لبنان خبر داده بودند.

در ابتدا برخی اخبار حاکی از منفجر شدن انبار مهمات ذخیره فلسطینی‌ها در این منطقه بود؛ اما سپس حماس با صدور بیانیه‌ای ضمن تکذیب این خبر گفت که این حادثه در پی اتصال برق در یکی از انبارها که در آن تعدادی کسپول اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا و مواد اولیه برای مبارزه این ویروس وجود داشت، رخ داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها