اولیانوف: روند مذاکرات وین مثبت است/ به زودی جزئیات جدیدی اطلاع رسانی خواهد شد

اولیانوف: روند مذاکرات وین مثبت است/ به زودی جزئیات جدیدی اطلاع رسانی خواهد شد
پنج‌شنبه 25 آذر 1400 - 17:54

میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین، روند گفت‌وگوها را مثبت ارزیابی کرد.

العالم - اروپا

اولیانوف عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ وین بیان داشت: من معتقدم ما پیشرفت‌هایی (در مذاکرات) داشتیم و امیدوارم طی روزهای آینده بتوانیم اظهارات دقیق‌تری را مطرح کنیم؛ اما روند کار مثبت است.

او پاسخ به این پرسش را که مانع اصلی رسیدن به توافق در وین چیست، دشوار توصیف اما تصریح کرد که در مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

این دیپلمات روس گفت، نمی‌تواند درباره محتوای مذاکرات صحبت کند اما به زودی جزئیات جدیدی اطلاع رسانی خواهد شد.

این دیپلمات روس در پاسخ به این سوال که طرف‌ها روی چه متنی کار می‌کنند بیان داشت: خیلی وقت پیش ما توافق کردیم بر مبنای متون مشترک کار کنیم اما این طور که من متوجه هستم، هرکدام از هیات‌ها حق دارند پیشنهادات خود را ارائه کنند چون آن متون نهایی نشده بود.

به گزارش ایرنا؛ این دیپلمات روس همچنین عنوان کرد که هنوز تغییر چندانی در موضع‌ اروپایی‌ها در جریان مذاکرات رخ نداده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از توافق با ایران در خصوص نصب دوربین های نظارتی در مجتمع تسا در کرج خبر داد.

بر اساس اعلام رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه دیروز خود اعلام کرده بود: توافق با ایران پیرامون جایگزینیِ دوربین‌های جدید (به جای دوربین های آسیب دیده) در تأسیسات کرج تحولی مهم برای فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی در ایران است. این توافق ما را قادر می سازد تا تداوم آگاهی مان از (فعالیت های) این تأسیاست دوباره ازسرگرفته شود. این دوربین ها در روزهای آتی نصب می شوند.

بیانیه مذکور به نقل از رافائل گروسی مدیرکل این نهاد اضافه کرد: من صمیمانه امیدوارم که بتوانیم بحث های سازنده برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده با ایران را ادامه دهیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها