هشدار گروههای فلسطینی: نوار غزه در آستانه فاجعه انسانی است

هشدار گروههای فلسطینی: نوار غزه در آستانه فاجعه انسانی است
يکشنبه 28 آذر 1400 - 12:21

جنبش های «حماس» و «جهاد اسلامی» در بیانیه ای، نسبت به اوضاع بحرانی نوار غزه که به دلیل محاصره غیرانسانی از سوی رژیم صهیونیستی برای آن پیش آمده، هشدار دادند و تاکید کردند که غزه در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رهبران دو جنبش حماس و جهاد اسلامی دیروز پس از نشست مشترک، در بیانیه ای اعلام کردند که نوعی تعلل و تاخیر در اقدامات لازم برای پایان دادن به محاصره غزه و آسودگی خاطر مردم وجود دارد که هر لحظه ممکن است اوضاع این منطقه را درآستانه انفجار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است: پایان دادن به محاصره از سوی رژیم صهیونیستی حق ملت فلسطین است و لطف و منت دشمن اشغالگر نیست و در ازای آن هیچ گونه بهای سیاسی پرداخت نخواهیم کرد و بر ضرورت دستیابی به وحدت ملی بین احزاب و جناح های فلسطینی تاکید می کنیم.

جنبشهای فلسطینی در این بیانیه خاطرنشان کردند: ما از ابتکار الجزایر برای دعوت از جناح‌های فلسطینی به گفت‌وگوی ملی در این کشور استقبال می کنیم و بر این باوریم که اتحاد ملی در صحنه‌های رویارویی و مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها متجلی می‌شود و آنچه اکنون لازم است، تلاش برای شکل‌گیری رهبری ملی است که مسئولیت مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی و تمام تهدیدات و خطرات پیش روی آرمان فلسطین را بر عهده بگیرد.

رژیم صهیونیستی در پی بارها بمباران نوار غزه و عدم دستیابی به نتیجه مطلوب و تسلیم نشدن جنبشهای فلسطینی از سالها قبل، اقدام به محاصره غیر انسانی این باریکه کرده است.

سازمان ملل و دیگر سازمانهای حقوق بشری نسبت به محاصره غیر انسانی نوار غزه و کمبودهای دارویی و غذایی که مردم این منطقه را تهدید می کند، هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها