دیدار امیرعبداللهیان با مقامات و مسوولان در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان/ وزیر خارجه سیرالئون به ایران می‌آید

دیدار امیرعبداللهیان با مقامات و مسوولان در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان/ وزیر خارجه سیرالئون به ایران می‌آید
يکشنبه 28 آذر 1400 - 14:05

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با همتای خود از سیرالئون، دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی و هیئت اعزامی صلیب سرخ جهانی در این نشست دیدار و گفت وگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش وزارت امور خارجه، وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون در حاشیه نشست وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد درخصوص مناسبات دو جانبه رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه سیرالئون در هفته جاری به کشورمان سفر می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با حسین ابراهیم طاها دبیر کل جدید سازمان همکاری اسلامی، در حاشیه نشست اسلام آباد با تبریک انتصاب وی به این سمت بر نقش OIC و دبیر کل این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تاکید کرد.

هیئت اعزامی صلیب سرخ جهانی نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در دیدار با دکتر امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه کشورمان گزارشی از کمک رسانی صلیب سرخ به مردم افعانستان ارائه کرد.

بر اساس اعلام صلیب سرخ این نهاد ١٢ پایگاه کمک رسانی در سراسر افغانستان ایجاد کرده و حدود ١٨۵٠ نفر شامل نیروهای بومی و خارجی در عملیات کمک رسانی ایفای نقش دارند.

هیئت صلیب سرخ در این دیدار از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت و کمک به مردم افعانستان قدردانی کرد.

هفدهمین نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات افغانستان صبح امروز (یکشنبه) در سالن مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد آغاز به کار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات بلندپایه سیاسی ایران را در جلسه سازمان همکاری اسلامی برعهده دارد.

پربیننده ترین خبرها