نیویورک تایمز: اسرائیل توانایی واقعی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

نیویورک تایمز: اسرائیل توانایی واقعی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
دوشنبه 29 آذر 1400 - 09:08

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی فاش کرد که «اسرائیل توانایی انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را به این زودی‌ها نابود کند یا حتی متوقف کند و به تأخیر بیندازد».

العالم-ایران

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: «همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار برنامه هسته‌ای ایران، بنی گانتز به ارتش اسرائیل دستور داد تا یک گزینه نظامی علیه ایران آماده کنند و به جهان هشدار داد که اگر توافق هسته ای جدید به اندازه کافی ایران را محدود نکند، اسرائیل اوضاع را در دست خود خواهد گرفت».

این روزنامه آمریکایی به نقل از چندین مقام فعلی و سابق اسرائیل و کارشناسان نظامی افزود: «اسرائیل توانایی انجام حمله‌ای را ندارد که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند، یا حتی به این زودی‌ها به تعویق بیندازد».

این روزنامه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی اسرائیل گزارش داد که «حداقل دو سال طول می کشد تا اسرائیل برای حمله‌ای آماده شود که بتواند به برنامه هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند».

در همین ارتباط، ریلیک شفیر ژنرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که خلبان حمله سال 1981 به تأسیسات هسته‌ای عراق بود، گفت: «حمله نظامی به تمام مراکز و سایت‌های ایران بسیار دشوار و عملا غیرممکن است».

به نوشته نیویورک تایمز، «بحث اخیر درباره حمله نظامی به ایران بخشی از کارزار فشار اسرائیل است تا این اطمینان حاصل شود که کشورهای مذاکره کننده با ایران در وین با آنچه مقامات اسرائیلی «توافق بد» می‌دانند، موافقت نمی‌کنند».

پربیننده ترین خبرها