تجهیز پایگاه هوایی آمریکا در اروپا به جنگنده‌های اف-35

تجهیز پایگاه هوایی آمریکا در اروپا به جنگنده‌های اف-35
سه شنبه 30 آذر 1400 - 21:37

نیروی هوایی ایالات متحده تایید کرده است که در پایگاه خود در اروپا چند فروند جنگنده چند منظوره جدید «اف-35» دریافت کرده است.

العالم - آمریکا

نیروی هوایی ایالات متحده تایید کرده است که در پایگاه خود در اروپا چند جنگنده چند منظوره جدید «اف-۳۵» دریافت کرده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس بلاگ» در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است که اولین هواپیمای اف-۳۵ لایتنینگ از مجموع چند فروند در ۱۵ دسامبر (چهارشنبه ۲۴ آذر) به پایگاه هوایی آمریکا در اروپا، پایگاه «لیکن‌هیث» در انگلیس، اعزام شده است.

ژنرال «جف هاریگیان» فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا گفت: «نیروهای ائتلاف ما در پویاترین صحنه، که به پیشرفته ترین عرصه‌ها نیاز دارند، آموزش می‌بینند و می‌جنگند.»

نیروی هوایی آمریکا به دلایل امنیتی به شمار دقیق جنگنده‌های ارسالی به اروپا هیچ اشاره‌ای نکرده ، اما گفته می‌شود که قرار است ۲۷ جنگنده اف-۳۵ و ۶۰ پرسنل نظامی در این پایگاه هوایی در انگلیس مستقر شوند.

نیروی هوایی آمریکا چندی قبل از تاسیس نخستین پایگاه دائمی ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ خود در قاره اروپا خبر داده است. انگلیس نیز با استقبال از این برنامه پنتاگون اعلام کرده که در برنامه آموزش و آمادگی‌های رزمی کنار نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آمریکا در اقدام هماهنگ با ناتو قصد دارد پرواز جاسوسی خود را نزدیک حریم هوایی روسیه افزایش دهد. روسیه تاکنون به تاسیس این پایگاه ویژه استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا در انگلیس واکنشی نشان نداده است، اما به یقین تحرکات نظامی آمریکا نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.

نیروی هوایی روسیه در هفته‌های گذشته در چند نوبت در ماموریت‌های موفق با عملیات واکنش سریع مانع انجام ماموریت گشت‌های هوایی آمریکا و ناتو نزدیک حریم هوایی خود شده است.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه به تازگی گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوب روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه به موقع شناسایی و اسکورت کردند. در این گزارش آمده است که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای روسیه عازم این ماموریت هوایی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها