تظاهرات عراقی‌ها در اعتراض به مخالفت با نصب یادمان شهیدان سلیمانی و ابومهدی

تظاهرات عراقی‌ها در اعتراض به مخالفت با نصب یادمان شهیدان سلیمانی و ابومهدی
شنبه 4 دی 1400 - 21:27

صدها شهروند عراقی عصر امروز در اعتراض به برخی مخالفت‌ها با نصب یادمان شهیدان پیروزی بر تروریسم در عراق در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد راهپیمایی کردند.

العالم - عراق

صدها نفر از مردم عراق امروز در اعتراض به مخالفت با نصب یادمان شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی در مسیر فرودگاه بغداد راهپیمایی کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق، تظاهرات کنندگان خشمگین در اعتراض به ممانعت دولت پیشبرد امور مصطفی الکاظمی با نصب یادمان شهدای پیروزی در مسیر منتهی به فرودگاه بغداد، به درب منتهی هجوم آوردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعار تاکید کردند که مواضع دولت الکاظمی در رد فداکاری‌های شهدا و دفاع آنها از عراق را محکوم می‌کنند.

این در حالی که است که نیروهای امنیتی به شکل گسترده در مسیر راهپیمایی امروز معترضان در بغداد حضور داشتند.

شب گذشته نیز جمعی از عراقی‌ها اعتراض به این اتفاق در بغداد راهپیمایی کردند.

به گفته برخی منابع عراقی، شهرداری بغداد به بهانه اینکه محل در نظر گرفته شده برای نصب یادمان شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نامناسب است، با نصب آن مخالفت کرد.

در عین حال منابع عراقی، شامگاه چهارشنبه، خبر دادند که شرکت مجری طرح ساخت بنای یادبود برای شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در فرودگاه بغداد از تعویق ساخت این یادمان خبر داده است.

شرکت مجری طرح پیش از این گفته بود که مصطفی الکاظمی از این شرکت خواسته بود تا پایان دولت ترامپ از نصب یادبود خودداری کند و بیم آن داشت که عراق با تحریم آمریکا مواجه شود.

به گزارش فارس، ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله ابو مهدی المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

پربیننده ترین خبرها