مادورو: به‌زودی به ایران سفر می‌کنم

مادورو: به‌زودی به ایران سفر می‌کنم
دوشنبه 6 دی 1400 - 00:52

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: بسیار تحت تاثیر درایت و رهبری آیت الله خامنه ای هستم و امیدوارم بار دیگر ایشان را در تهران ملاقات کنم.

العالم - ایران

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد سال 2021 اوین سالی است که اقتصاد ونزوئلا رشد اقتصادی را بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا تجربه می‌کند.

به گفته مادورو ونزوئلا کشوری است که ملتش مورد تهاجم امپریالیسم آمریکایی و متحدان آن در جهان قرار گرفته اما در مقابل آن مقاومت کرده است.

وی افزود: ما نه تنها مقاومت کردیم بلکه در چارچوب فعالیت جمعی پیشرفت را سرلوجه خود قرار دادیم.

مادورو با استناد به سخنان کاسترو رهبر فقید کوبا تاکید کرد: کاسترو همواره تاکید می کرد مرد باید در هر شرایطی مبارزه کرده و جنگ خود را تا آخرین نفس ادامه دهد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا مردم کشورش در مقابل امپریالیسم ایستادگی کرده و اجازه تحقق طرح های آنها را نداد.

او همچنین خبر داد، الیوت آبرامز نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ونزوئلا وقیحانه با همسرش تماس گرفته و از وی خواسته بود تا از او طلاق بگیرد.

مادورو افزود: آمریکایی‌ها به همسرم گفته بودند (در صورت طلاق) می تواند به همراه خانواده اش از کشور خارج شود.

رئیس جمهور ونزوئلا در رابطه با مسئله فلسطین هم تاکید کرد: هیچکس در جهان جرات آن را ندارد که از ما بخواهد از مسئله فلسطین چشم پوشی کنیم و ما هرگز حاضر به پذیرش چنین امری نخواهیم بود.

به گفته مادورو، حتی فکر کردن به چشم پوشی از فلسطین یا تنها گذاشتن آن یک گناه محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: ما نام فلسطین را بلند و پر آوازه می‌شنویم. روزی بهای جنایاتی که در حق ملت فلسطین به وقوع می‌پیوندند، گرفته خواهد شد.

وی افزود: من هر روز و تا ابد از فلسطین حمایت می‌کنم زیرا ما ملت فلسطین و کل گروه‌های فلسطینی را دوست داریم. از تمامی ملل و رهبران جهان و جهان عرب و اسلام می‌خواهم فلسطین را تنها نگذارند.

مادورو تاکید کرد: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین مرتکب می‌شود در جهان بی سابقه و غیر قابل توصیف هستند.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا رئیس جمهور بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) مردی شجاع، قهرمان و مبارز است که خانواده و ملتی عالی دارد.

وی افزود: ما سوریه را خیلی دوست داریم به هر شکل سرنوشتش این گونه رقم خورده که جنگی تروریستی را به خود ببیند. ملت سوریه طی 11 سال گذشته رنج‌های زیادی کشید اما دانست که چگونه مقاومت کرده و پیروز شود.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: به طور حتم ارتش و ملت سوریه به همراه رئیس جمهور بشار اسد مجددا سوریه را به سوی شکوفایی رهنمون می‌کنند و جهان عرب و تمام جهان را از نحوه این شکوفایی شگفت زده خواهند کرد.

مادورو در رابطه با روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرد: ما روابط بسیار عالی با ایران داریم، این روابط چه با رؤسای جمهوری سابق احمدی نژاد و روحانی و چه رئیس جمهوری فعلی آقای رئیسی در سطح عالی قرار دارد.

وی افزود: ما با رئیس جمهور رئیسی در رابطه با مجموعه‌ای از طرح‌های جدید به توافق رسیدیم.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: من شیفته آیت الله خامنه‌ای هستم او مردی بسیار حکیم است و هوش سرشاری دارد امیدوارم در سفر قریب الوقوع به ایران، ایشان را ملاقات کنم.

مادورو افزود: سردار سلیمانی بین مارس تا آوریل 2019 به ونزوئلا سفر کرد که ما در اوج بحران تهاجم امپریالیست‌های شمال [آمریکا] علیه سامانه انتقال برق بودیم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به ونزوئلا آمد و ما در مورد سطوح همکاری فیما بین و در زمینه موضوع سامانه برق به تبادل نظر پرداختیم، هر آنچه که با سردار سلیمانی صحبت شد را به اجرا گذاردیم.

به گفته مادورو سردار سلیمانی فرد شجاعی بود که در مقابل تروریسم و جنایاتکاران خونخوار تروریست که به ملت و محور مقاومت حمله کرده بودند ایستاد.

وی تاکید کرد: بشریت باید از جنایات فجیع همچون جنایت ترور سردار سلیمانی درس بگیرد.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد: آیا ما به دنبال جهانی هستیم که دستور ترور یک قهرمان مبارزه با تروریسم از کاخ سفید صادر شود؟ ما بار دیگر صدای خود را در مخالفت و محکومیت ترور این شهید و قهرمان ملل ژنرال سلیمانی بلند می‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها