رایزنی فرماندهان نظامی ترکیه و پاکستان درباره امنیت منطقه‌ای

رایزنی فرماندهان نظامی ترکیه و پاکستان درباره امنیت منطقه‌ای
سه شنبه 7 دی 1400 - 09:32

فرماندهان نظامی ترکیه و پاکستان در دیداری در مورد امنیت منطقه‌، گسترش همکاری‌های دفاعی و امنیتی دو کشور و تحولات افغانستان بحث و رایزنی کردند.

العالم - ترکیه

به نوشته روزنامه داون، ژنرال ولی تاراک‌چی، رئیس ستاد کل نیروهای زمینی ترکیه به "حرفه‌ای" بودن نیروهای مسلح پاکستان اذعان کرده و قول تقویت همکاری در عرصه‌های مختلف را داد.

این اظهارات ژنرال تارک‌چی در دیدار با ژنرال قمر جاوید بجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان مطرح شد و مسائلی درباره امنیت منطقه‌ای و منافع دوجانبه و حرفه‌ای با تاکید بر همکاری دفاعی و امنیتی میان این دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد ارتش پاکستان تاکید کرد: ما عمیقا برای روابط برادرانه با ترکیه که عمیقا در تاریخ ریشه دارد و به پیوند فرهنگی و مذهبی کشیده شده است.

او همچنین بر اهمیت ابتکارهایی برای صلح و سازش در افغانستان تاکید کرد و گفت تلاش‌های بین‌المللی صادقانه‌ای برای جلوگیری از بحران انسانی در آنجا نیاز است.

طرفین همچنین توافق کردند تا مناسبات نظامی را به ویژه در حوزه‌های آموزش و مبارزه با تروریسم بهینه‌سازی کنند. مقام ارشد نظامی ترکیه همچنین از نقش پاکستان در وضعیت افغانستان به ویژه "تلاش‌ها برای مدیریت مرزی و ایفای نقش در ثبات منطقه‌ای" قدردانی کرد.

ولی تاراک‌چی، رئیس فرماندهی نیروی زمینی ترکیه به منظور انجام چند دیدار رسمی در اسلام‌آباد به سر می‌برد و با فرمانده ارتش پاکستان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

ترکیه و پاکستان در سال‌های اخیر همکاری‌های نظامی و دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها