حملات علیه صنعا و لاذقیه؛ هدف و حامی واحد

حملات علیه صنعا و لاذقیه؛ هدف و حامی واحد
چهارشنبه 8 دی 1400 - 13:42

دور جدید حملات ائتلاف متجاوز علیه مناطق مسکونی یمن آغاز شده، و اخیرا در جریان حمله‌ای به فرودگاه صنعا شماری غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

العالم- تحلیل روز

ائتلاف متجاوز سعودی در تلاش برای توجیه جنایت خود، مدعی شد در این فرودگاه تسلیحات انبار شده.. . دو روز پیش نیز رژیم صهیونیستی بندر لاذقیه در سوریه را به بهانه وجود تسلیحاتی در آن، بمباران کرد. وجه تشابه توجیه‌های ائتلاف متجاوز و رژیم اشغالگر "وجود تسلیحات" است و تشابه دیگرشان نیز این است که این سلاح اگر باشد، به دلیل مقابله با جنگ چندین ساله علیه ملت یمن و نیز به دلیل مقابله با پروژه ویرانگر و تجزیه‌کننده علیه سوریه بوده است و حملات رژیم اشغالگر از سبک و سیاق خود خارج نمی‌شود.

با این حال، آنچه به تازگی جلب توجه می‌کند تمرکز- همزمان- بر روایت وجود تسلیحات در اماکن مورد هدف حملات سعودی و اسرائیل است. دیگر موضوع جالب‌تر این‌که این ادعاها علیه مقاومت و به‌ئپویژه حزب‌الله و ایران است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز علیه یمن مدعی شد که حزب‌الله در یمن حضور و فعالیت دارد و برخی رهبران آن در فرودگاه صنعا مستقر هستند. رژیم اشغالگر اسرائیل نیز حملاتش به لاذقیه و حملات سابق به مناطق دیگر سوریه را به وجود تسلیحاتی نسبت می‌داد که از ایران وارد شده.!

یکی از استنباط‌های مهمی درباره این حملات و ادعاها این است که ائتلاف متجاوز و اسرائیل خودشان را در مدار دشمنی با محور مقاومت و ایران قرار داده‌اند.

ممکن است این خصومت، در مورد رژیم صهیونیستی مفهوم باشد ولی انطباق آن در مورد ریاض نشان‌دهنده تلاقی منافعی است که احتمالا در این زمینه به سطح همکاری برسد. بسیار طبیعی است که پاسخ به حملات صنعا و حملات لاذقیه از ماهیت از همپوشانی بین اهداف متجاوزان سعودی و اسرائیلی است که توسط یک حامی، یعنی آمریکا، پشتیبانی می‌شود.

پربیننده ترین خبرها