خودزنی ائتلاف سعودی؛ ۵ کشته در حمله ائتلاف به عناصر دولت مستعفی یمن

خودزنی ائتلاف سعودی؛ ۵ کشته در حمله ائتلاف به عناصر دولت مستعفی یمن
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 22:32

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به یک مقر وابسته به مزدوران دولت مستعفی یمن (وابسته به ریاض) در استان شبوه حمله کردند که در پی آن ۵ نفر کشته و ۶ زخمی شدند.

العالم - یمن

منابع یمنی از حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به یک مقر وابسته به مزدوران دولت مستعفی یمن (وابسته به ریاض) در استان شبوه خبر دادند.

منابع نظامی به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که این حمله به یک گروه از نیروهای دولت مستعفی در منطقه «اللثمه» واقع در شهرستان «مرخه» در شمال غرب شبوه صورت گرفته است.

به گفته این منابع، در جریان این حمله، مقر متعلق به عناصر دولت مستعفی منهدم شد و در پی آن، پنج نفر از این عناصر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که عناصر وابسته به امارات، کنترل «شبوه» را در اختیار دارند و در حال اخراج عنصار وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

در همین ارتباط، منابع خبری یمنی بعد از ظهر امروز، از حملات موشکی به مواضع تحت اشغال مزدوران وابسته به امارات در اردوگاه «خمومه» واقع در شمال غرب شبوه خبر دادند. مزدوران حاضر در گروه «الویة العمالقة» وابسته به امارات، چند ساعت پیش، این اردوگاه را از مزدوران وابسته به عربستان سعودی تحویل گرفته بودند.

در جریان این حملات، بیش از بیست مزدور وابسته به امارات کشته و زخمی شدند. پس از این حملات، قوات العمالقه، تجهیزات نظامی سنگینی به این استان فرستادند تا بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

نیروهای یمن اخیرا موفق شدند بیجان، «عین» و عسیلان و بخشهای گسترده‌ای از شهرهای «مرخه العلیا» در استان شبوه و «حریب بیجان» و «العبدیه» واقع در جنوب و شرق مأرب را آزاد کنند.

نیروهای یمنی در این عملیاتها توانستند مساحتی بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر را در عملیات «ربیع النصر» در شرق این کشور آزاد کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها