حمله موشکی به مزدوران امارات در شرق یمن؛ 22 نفر کشته و زخمی شدند

حمله موشکی به مزدوران امارات در شرق یمن؛ 22 نفر کشته و زخمی شدند
پنج‌شنبه 9 دی 1400 - 16:55

منابع یمنی از حمله موشکی به مواضع مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه خبر دادند و گفتند که در این حمله، بیست و دو نفر از این عناصر، کشته و زخمی شدند.

العالم - یمن

منابع خبری یمنی از حملات موشکی به مواضع تحت اشغال مزدوران وابسته به امارات در شرق یمن خبر دادند.

براساس این گزارش ، اردوگاه «خمومه» واقع در شمال غرب استان شبوه در شرق یمن، هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

مزدوران حاضر در گروه «الویة العمالقة» وابسته به امارات، چند ساعت پیش، این اردوگاه را از مزدوران وابسته به عربستان سعودی تحویل گرفته بودند.

در جریان این حملات، بیش از بیست مزدور وابسته به امارات کشته و زخمی شدند. پس از این حملات، قوات العمالقه، تجهیزات نظامی سنگینی به این استان فرستادند تا بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

بنا بر این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، در واکنش به این مسئله، بیش از ده بار شهرهای «عسیلان» و «بیجان» را برای حمایت از قوات العمالقه بمباران کردند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «یمن نیوز» گزارش داد که در جریان حملات موشکی به مزدوران وابسته به امارات، ۲۲ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش این پایگاه، هنوز مشخص نیست که این حملات با موشکهای بالستیک صورت گرفته است یا پهپادهای بمب‌گذاری شده.

این در حالی است که نیروهای یمنی موفق شده‌اند در منطقه مرزی «الیتمه» واقع در شمال شرق یمن و مرز نجران عربستان، کنترل پنج اردوگاه را به دست گیرند.

نیروهای یمن اخیرا موفق شدند بیجان، «عین» و عسیلان و بخشهای گسترده‌ای از شهرهای «مرخه العلیا» در استان شبوه و «حریب بیجان» و «العبدیه» واقع در جنوب و شرق مأرب را آزاد کنند.

نیروهای یمنی در این عملیاتها توانستند مساحتی بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر را در عملیات «ربیع النصر» در شرق این کشور آزاد کنند.

پربیننده ترین خبرها