کیم جونگ اون خواستار بهبود وضعیت اقتصادی مردم کره شمالی شد

کیم جونگ اون خواستار بهبود وضعیت اقتصادی مردم کره شمالی شد
شنبه 11 دی 1400 - 13:04

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در کنگره حزب کارگران این کشور خواستار بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین تقویت توانایی‌های نظامی کشورش شد.

العالم - اسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در کنگره سیاسی حزب کارگران این کشور خواستار بهبود وضعیت اقتصادی مردم، تقویت توانایی‌های نظامی و ادامه تدابیر برای مقابله با ویروس کرونا شد.

کیم با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی اولویت ملی است گفت: افزایش توسعه و بهبود استانداردهای زندگی مردم وظیفه اصلی دولتمردان این کشور خواهد بود.

براساس گزارش روزنامه حریت به نقل از رسانه‌های کره شمالی، کیم جونگ اون در سخنرانی خود هیچ اشاره به تعامل با آمریکا و کره جنوبی نکرده است. برخی کارشناسان معتقدند که این اقدام رهبر کره شمالی به این معنی است که او تمایل فوری به آغاز دوباره مذاکرات با واشنگتن و سئول ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در ادامه سخنرانی خود گفته، بی ثباتی فزاینده محیط نظامی در شبه جزیره کره و همچنین سیاست بین‌المللی لزوم پیشبرد برنامه‌های دفاعی بدون تاخیر را می‌طلبد.

کیم جونگ اون همچنین چهار دستور تاکتیکی را در زمینه روابط خارجی این کشور از جمله با کره جنوبی مطرح کرده است اما جزئیاتی درباره آن ارائه نکرده است.

نشست پنج روزه کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی همزمان با دهمین سالگرد به قدرت رسیدن کیم جونگ اون برگزار شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها