بر اساس یکنظرسنجی،

اکثر آمریکایی‌ها حمله ۶ ژانویه را محکوم کردند و معتقدند ترامپ حداقل تاحدی مقصر است

اکثر آمریکایی‌ها حمله ۶ ژانویه را محکوم کردند و معتقدند ترامپ حداقل تاحدی مقصر است
دوشنبه 13 دی 1400 - 10:35

اکثر آمریکایی‌ها ضمن محکوم کردن حمله شش ژانویه سال ۲۰۲۱ به کنگره معتقدند که رئیس جمهور سابق کشورشان تا حدی مسئول این رویداد خشونت‌آمیز است.

العالم - امریکا

به نقل از پایگاه هیل، نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز و پایگاه ایپسوس نشان داد که ۷۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند افراد شرکت‌کننده در شورش شش ژانویه بیشتر دموکراسی را تهدید می‌کردند در حالی که ۲۵ درصد گفتند این افراد بیشتر از دموکراسی حفاظت می‌کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۸ درصد از مردم معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بخش اعظم مسئولیت حمله شش ژانویه به کنگره را بر عهده دارد در حالی که ۴۱ درصد گفتند ترامپ به هیچ وجه مسئول این رویداد نیست یا مسئولیت خیلی کمی از این ماجرا را برعهده دارد.

اکثر آمریکایی‌ها یعنی ۶۵ درصد همچنین گفتند معتقدند که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کاملا مشروع بوده در حالی که یک سوم یعنی ۳۳ درصد از آمریکایی‌ها با گذشت یک سال از روی کار آمدن بایدن همچنان گفتند باور دارند که پیروزی بایدن در این انتخابات نامشروع بود.

براساس گزارش شبکه ای‌بی‌سی نیوز، داده‌های اصلی در بین احزاب اختلاف زیادی با یکدیگر داشت. به طور مثال، ۴۵ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند که افراد شرکت‌کننده در حمله شش ژانویه دموکراسی را تهدید می‌کردند در حالی که ۵۲ درصد معتقدند این افراد از دموکراسی حفاظت می‌کردند.

در مقابل، ۹۶ درصد از دموکرات‌ها معتقدند افراد شرکت‌کننده در این حمله دموکراسی را تهدید می‌کردند.

این نظرسنجی جدید درست پیش از نخستین سالروز حمله به کنگره آمریکا صورت گرفت؛ حمله‌ای که در جریان آن طرفداران ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات به ساختمان کنگره هجوم برده و تلاش کردند مانع روند کنگره برای تایید پیروزی بایدن شوند.

نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز-ایپسوس ۲۷ تا ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شد و در آن ۹۸۲ فرد بزرگسال شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی ۳.۵ درصد برآورد شده است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها