توافق حماس و جهاد اسلامی برای پاسخ به تل‌آویو در صورت شهادت اسیر ابوهواش

توافق حماس و جهاد اسلامی برای پاسخ به تل‌آویو در صورت شهادت اسیر ابوهواش
سه شنبه 14 دی 1400 - 11:55

بر اساس گزارش رسانه‌ها، حماس و جهاد اسلامی در نشست اخیر خود توافق کردند در صورت شهادت اسیر فلسطینی که 141 روز است دست به اعتصاب غذا زده ، به صورت مشترک پاسخ دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

یکی از سران گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه از برخی جزئیات مهم نشست دیروز (دوشنبه) میان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی پرده برداشت.

وی به «عربی ۲۱» گفت، در این نشست که فرماندهان نظامی از هر دو جنبش حضور داشتند تصمیمات مهمی در راستای حمایت از اسیر «هشام ابوهواش» (۴۰ ساله) گرفته شد، اسیری که اعتصاب غذای وی ۱۴۱ روزه شده است.

این عضو مقاومت تأکید کرد، در این نشست بر روی پاسخگویی در صورت شهادت اسیر ابوهواش توافق شد.

«زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی پنجشنبه گذشته هشدار داد: اگر اسیر ابوهواش شهید شود این را یک عملیات ترور می‌دانیم و بر همین اساس پاسخ می‌دهیم.

صدها فلسطینی دیشب در یک تجمع با اسیر ابوهواش اعلام همبستگی کردند. در این راهپیمایی که توسط جهاد اسلامی ترتیب داده شده بود، شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود: همه ما با تو هستیم و تو تنها نیستی یا هشام.

اسیر ابوهواش ۱۴۱ روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا بدون تفهیم اتهام دست به اعتصاب غذا زده و حال وی وخیم است.

در همین راستا «جواد بولس» وکیل باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی گفت، هشام ابوهواش در حالت واقعا بحرانی است و هر لحظه امکان شهادت وی وجود دارد.

هشام ابوهواش از تاری دید، ناتوانی در تکلم، آتروفی شدید عضلات و ناتوانی در حرکت رنج می‌برد و توانایی درک آنچه در اطرافش رخ می‌دهد را از دست داده است. وی همچنین از ضعف شدید، کمبود شدید پتاسیم، درد شدید در کبد و قلب رنج می‌برد و به دلیل دردهای شدید در تمام قسمت‌های بدنش نمی‌تواند بخوابد. با ویلچر به اینور و آنور برده می‌شود و حالت تهوع دائمی دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها