رشیده طلیب: اسرائیل مسؤول جان "هشام ابوهواش" است

رشیده طلیب: اسرائیل مسؤول جان
سه شنبه 14 دی 1400 - 12:31

نماینده دموکرات مسلمان کنگره آمریکا، رژیم صهیونیستی را مسؤول جان هشام ابوهواش، اسیر ۴۰ ساله فلسطینی که از ۱۴۰ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده دانست. جنبش فتح نیز فلسطینی‌ها را به بسیج عمومی برای حمایت از این اسیر فلسطنیی دعوت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رشیده طلیب، اولین زن مسلمانی که وارد کنگره آمریکا شده، در واکنش به پرونده ابوهواش و وضعیت جسمانی وخیم او توییت کرد: هشام ابوهواش پدر پنج فرزند است که از اکتبر ۲۰۲۰ بدون هیچ دلیلی و بدون داشتن محاکمه و یا حتی یک جلسه تفهیم اتهام در بازداشت است.

این نماینده دموکرات مسلمان کنگره آمریکا در ادامه نوشت: ابوهواش بیش از ۱۴۰ روز است که دست به اعتصاب غذا زده و دولت اسرائیل به تنهایی مسؤول این وضعیت و سلامت و جان او است.

جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های ملی و مردمی در تمامی استان‌های فلسطین خواست از مقاومت ابوهواش حمایت کرده، در راهپیمایی‌های خشم در تمامی نقاط برخورد با اشغالگران شرکت کرده و با ارتش صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها مقابله کنند.

رژیم صهیونیستی ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ ابوهواش را دستگیر کرده و به بازداشت اداری درآورد.

بازداشت اداری حکم حبس با دستور نظامی در اراضی اشغالی است که تا شش ماه قابل تمدید است بدون اینکه در این مدت جلسه محاکمه و یا تفهیم اتهامی برای این فرد برگزار نمی‌شود.

خانواده ابوهواش نگران هستند که کادر بیمارستان او را مجبور کنند بر خلاف خواسته‌اش غذا بخورد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها