مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن: راه مقاومت و سردار سلیمانی ادامه دارد

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن: راه مقاومت و سردار سلیمانی ادامه دارد
سه شنبه 14 دی 1400 - 12:29

عضو هیأت مذاکره‌کننده و مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت بود.

العالم - یمن

«عبدالملک الحجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده و مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که سردار سلیمانی یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت بود و نقش مهمی را در راه کاهش نفوذ آمریکایی، صهیونیستی و غربی در منطقه ایفا کرد.

الحجری در مصاحبه با وبگاه «العهد»، تصریح کرد که سردار سلیمانی نقش مهمی در حمایت از گروه‌های مختلف و جنبش‌های مقاومت به ویژه گروه‌های مقاومت فلسطین ایفا کرد و از این لحاظ ما سردار سلیمانی را نماد انقلاب اسلامی می‌دانیم و به او و تاریخ جهادی او افتخار می‌کنیم.

وی افزود که شهید حاج ابومهدی المهندس نیز از رهبران محور مقاومت بود که نقش مهمی در صحنه عراق و رهبری الحشد الشعبی و به خصوص نابودی گروه‌های تروریستی از جمله داعش که دستگاه اطلاعات آمریکا آن را به وجود آورده است، ایفا کرد.

الحجری همچنین گفت که شهیدان سردار سلیمانی و المهندس نقش اساسی را در مبارزه با تروریسم و مقابله با طرح‌های اشغالگری در منطقه ایفا کردند و آن‌ها از همان ساعات نخست ورود تروریست‌های داعش به موصل، مأموریت رهبری مقابله نظامی با این تروریست‌ها را بر عهده گرفته و توانستند با این تروریست‌های تکفیری مقابله کنند.

وی هدف اصلی از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را وارد آوردن ضربه سخت به محور مقاومت دانست و گفت که این دو شهید ستون اصلی محور مقاومت بودند اما با وجود شهادت آن‌ها، فرهنگ جهاد و شهادت در محور مقاومت ادامه دارد و وجود رهبران مومن و شجاع در محور مقاومت، طرح‌های آن‌ها را به شکست کشاند.

وی تأکید کرد که پاسخ مناسب به جنایت ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق و پاکسازی این کشور از لوث دشمن آمریکایی و مزدوران آن است.

وی همچنین گفت که اگر نقش‌آفرینی سردار سلیمانی برای تجهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی به سلاح و فنآوری و مشارکت در میادین نبرد مقابله با صهیونیست‌ها نبود، امروز گروه‌های تکفیری داعش و جبهه النصره و غیره که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب آن را به وجود آورده‌اند، کشورهای مختلف عربی از جمله عراق، سوریه و غیره را اشغال کرده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها