فراخوان روز خشم در فلسطین

فراخوان روز خشم در فلسطین
سه شنبه 14 دی 1400 - 15:05

در ادامه تعلل رژیم صهیونیستی در آزادی یک اسیر فلسطینی که 141 روز است دست به اعتصاب غذا زده گروه‌های فلسطینی خواستار نامگذاری روز جمعه به عنوان روز خشم برای اعلام همبستگی با این اسیر شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

با وارد شدن اسیر «هشام ابوهواش» به صد و چهل و یکمین روز اعتصاب غذا و عدم آزادی وی توسط رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطینی با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی بر همبستگی با وی و دیگر اسرا تأکید کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «اسماعیل رضوان» از اعضای ارشد حماس به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی گفت، رژیم صهیونیستی به تجاوز به اسرا ادامه می‌دهد زیرا از سوی جهانی که استانداردهای دو گانه دارد محاکمه نمی‌شود.

وی ضمن فراخوان برای راه‌اندازی گسترده‌ترین کمپین همبستگی با اسرا افزود، مسأله اسرا در رأس اولویت‌های مقاومت قرار دارد و گروه‌های فلسطینی دائما درباره اسیر ابوهواش و تصمیم‌گیری در خصوص این مسأله در شور هستند.

رضوان در ادامه رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل زندگی این اسیر فلسطینی دانست و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به ادامه راهپیمایی‌ها و اعلام همبستگی با اسیر ابوهواش و درگیری با رژیم صهیونیستی در همین راستا فراخواند.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان خواست به مسؤولیت‌های خود در قبال این اسیر و دیگر اسرای بازداشت موقت عمل کند و از هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی دست بردارد.

رضوان در ادامه خواستار نامگذاری روز جمعه به روز خشم مردمی شد تا راهپیمایی‌هایی در اعلام همبستگی با اسیر ابوهواش انجام شود.

از سوی دیگر «بهاء الدین الدهون» وکیل وزارت اسرا و آزادگان نیز گفت، همه باید اسیر ابوهواش را یاری کنند تا پیروز از معرکه خارج شود.

اسیر ابوهواش ۱۴۱ روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا بدون تفهیم اتهام دست به اعتصاب غذا زده و حال وی وخیم است.

در همین راستا «جواد بولس» وکیل باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی گفت، هشام ابوهواش در حالت واقعا بحرانی است و هر لحظه امکان شهادت وی وجود دارد.

هشام ابوهواش از تاری دید، ناتوانی در تکلم، آتروفی شدید عضلات و ناتوانی در حرکت رنج می‌برد و توانایی درک آنچه در اطرافش رخ می‌دهد را از دست داده است. وی همچنین از ضعف شدید، کمبود شدید پتاسیم، درد شدید در کبد و قلب رنج می‌برد و به دلیل دردهای شدید در تمام قسمت‌های بدنش نمی‌تواند بخوابد. با ویلچر به اینور و آنور برده می‌شود و حالت تهوع دائمی دارد.

پربیننده ترین خبرها