رئیس‌جمهور لبنان: به روابط با عربستان علاقه‌مندیم اما این علاقه باید دوسویه باشد

رئیس‌جمهور لبنان: به روابط با عربستان علاقه‌مندیم اما این علاقه باید دوسویه باشد
سه شنبه 14 دی 1400 - 16:23

رئیس جمهور لبنان به اظهارات نخست وزیر این کشور در انتقاد از سخنان سید حسن نصرالله درباره سعودی‌ها واکنش نشان داد.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز سه‌‌شنبه بر علاقه‌مندی این کشور برای برقراری روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، عون در حساب توئیتری خود نوشت: «البته این علاقه باید متقابل باشد زیرا این به نفع لبنان و کشورهای حوزه خلیج (فارس) است».

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان دوشنبه شب (دیشب) به انتقادات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از سعودی‌ها واکنش نشان داد.

میقاتی گفته بود «سخنانی که جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، عصر دوشنبه درباره عربستان سعودی بیان کرد، موضع دولت لبنان و قشر وسیعی از لبنانی‌ها نیست و به نفع لبنان نیست که به هیچ کشور عربی، بویژه کشورهای حوزه خلیج [فارس] توهین کند».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه دوشنبه در دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، تفکرات داعش را برخاسته از عربستان سعودی دانست و گفت: «محمد بن سلمان آشکارا گفته که آمریکا از عربستان خواسته که طی دهها سال گذشته، در راستای گسترش تفکر وهابیت در جهان اسلامی و سایر کشورها تلاش کند و عربستان نیز این درخواست را پذیرفت و عمل کرد... موضع رسمی عربستان نیز حمایت از اشغال عراق توسط داعش بود... عربستان، انتحاریها و خودروهای انتحاری را به عراق فرستاد.

پربیننده ترین خبرها