وزیر خارجه فرانسه: در مذاکرات برجام پیشرفت حاصل شده است/ می توان به توافق دست یافت

وزیر خارجه فرانسه: در مذاکرات برجام پیشرفت حاصل شده است/ می توان به توافق دست یافت
جمعه 17 دی 1400 - 12:24

وزیر امور خارجه فرانسه در تازه ترین مصاحبه خود با رسانه های فرانسوی گفته که در مذاکرات برجام پیشرفت حاصل شده است.

العالم ـ اروپا

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در مصاحبه مشترک با رادیو آر ام سی و تلویزیون بی اف ام خاطرنشان کرد، در مذاکرات برجام پیشرفت حاصل شده ولی زمان رو به پایان است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد، لودریان در گفت و گو با رسانه های فرانسوی افزود: من هنوز معتقدم که می توان به یک توافق دست یافت ولی زمان رو به پایان است.

به گزارش ایرنا، دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و گفت‌وگوها در سطوح و قالب‌های مختلف جریان دارد. دیروز و هشتمین روز از دور هشتم مذاکرات وین در حالی سپری شد که قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده در گفت‌وگوهایی که با محور رفع تحریم‌ها در پایتخت اتریش جریان دارد، نسبت به پیشرفت‌های حاصل شده در راستای دست یابی به توافق نهایی اتفاق نظر دارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب (پنجشنبه) در توئیتی خاطرنشان کرد، مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است. وی تاکید کرد که اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد، آیا حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد.

وی پیش از این نیز به شبکه خبری الجزیره گفته بود که اگر طرفهای غربی، نیت و اراده داشته باشند، می‌توان در وین به یک توافق خوب دست یافت. نمونه عملی تضمین این است که «ما نفت صادر کنیم و بتوانیم به درآمدهای [حاصل از] آن دسترسی داشته باشیم».

پربیننده ترین خبرها