رایزنی وزیران خارجه آمریکا و اوکراین درباره پاسخ های احتمالی به روسیه

رایزنی وزیران خارجه آمریکا و اوکراین درباره پاسخ های احتمالی به روسیه
جمعه 17 دی 1400 - 22:15

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر خارجه اوکراین درباره پاسخ های احتمالی واشنگتن و متحدان به افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای کی یف گفت و گو کرد.

العالم ـ آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، امروز با دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

وی افزود که بلینکن بار دیگر بر حمایت قاطع آمریکا از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مقابله با تجاوز احتمالی روسیه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد بلینکن همچنین درباره پاسخ های احتمالی آمریکا و متحدان به تقویت نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین و تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه گفت و گو کرد.

به گفته یو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که هیچ گفتگویی درباره اوکراین بدون مشارکت اوکراین انجام نخواهد شد.

قرار است گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی )، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی ) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

اکنون بیش از ۱۰۰ تن از نیروی نظامی انگلیس در نقش آموزش و مشاوره به همراه نیروهای لهستانی، ایالات متحده و کانادا در اوکراین مستقر هستند.

به گزارش ایرنا، کشورهای غربی به دنبال تجمع حدود ۱۰۰ هزار سرباز همراه با تجهیزات نظامی روسیه در مرز اوکراین به دنبال ناآرامی های صورت گرفته در این کشور، مسکو را متهم می کنندکه در حال آماده شدن برای حمله به این کشور است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

پربیننده ترین خبرها