آنگ سان سوچی به تحمل ۴ سال زندان محکوم شد

آنگ سان سوچی به تحمل ۴ سال زندان محکوم شد
دوشنبه 20 دی 1400 - 13:14

العالم - اسیا
دادگاه ارتش میانمار امروز دوشنبه «آنگ سان سوچی» رهبر سابق این کشور را با چندین مورد اتهام متفاوت، به تحمل 4 سال زندان محکوم کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز ، دادگاه نظامی ارتش میانمار امروز با صدور حکمی «آنگ سان سوچی» رهبر سابق این کشور را با اتهامات مختلف از جمله داشتن بی سیم بدون مجوز به تحمل ۴ سال زندان محکوم کرد.

این دادگاه محکومیت ۲ سال زندان را برای سوچی به دلیل نقض قانون واردات-صادرات به دلیل مالکیت رادیوهای بی سیم و ۱ سال به خاطر داشتن مسدودکننده های سیگنال در نظر گرفته است. به گفته منابع مطلع هر دو محکومیت همزمان به اجرا گذاشته خواهد شد.

سوچی همچنین به تحمل ۲ سال زندان برای یک اتهام دیگر نیز که نقض قانون مدیریت بحران طبیعی مربوط به همه گیری ویروس کرونا می باشد، محکوم شده است.

«آنگ سان سوچی » ۷۶ ساله و دارنده جایزه صلح نوبل درحالی در دادگاه محاکمه می شود که با ده ها پرونده و ترکیبی از بالاترین محکومیت ها برای اتهاماتی که با آنها رو به روست به بیش از ۱۰۰ سال زندان محکوم خواهد شد. او تمامی این اتهامات را رد می کند.

میانمار از اول فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ماه سال گذشته) طی کودتایی که در این کشور علیه دولت تازه انتخاب شده اتفاق افتاد، در آشوب به سر می برد. کودتای ارتش میانمار منجر به اعتراضات گسترده شد و نگرانی های جهانی را پیرامون پایان دادن به اصلاحات سیاسی آزمایشی از زمان پایان دهه ها حکومت نظامی در این کشور برانگیخت. حکومت نظامی میانمار پیش تر اعلام کرده بود، «آنگ سان سوچی» رهبر پیشین این کشور را برای آنچه تقلب در انتخابات پارلمانی می خواند؛ محاکمه خواهد کرد.

«آنگ سان سوچی» در همان روز کودتا بازداشت شد و پلیس میانمار اعلام کرد در روزهای پس از کودتا در منزل وی ۶ دستگاه بی سیم غیرقانونی پیدا کرده است.

بدین ترتیب در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۲۱ وی محکومیت معادل ۴ سال زندان به اتهام تحریک اذهان عمومی و نقض قوانین همه گیری ویروس کرونا را دریافت کرد. این محکومیت پس از بررسی در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال تقلیل یافت. با این حال منتقدان این دادگاه ها را فریبکارانه توصیف می کنند و جامعه جهانی نیز آنرا محکوم کرده است. حامیان سوچی معتقدند پرونده ها علیه وی بی پایه و اساس است و برای این طراحی شده اند تا به زندگی سیاسی وی پایان دهند.

از سوی دیگر حکومت نظامی میانمار می گوید روند بررسی پرونده های سوچی در دادگاهی مستقل و با هدایت قاضی که از سوی دولت خود سوچی منصوب شده است در «نایپیداو» پایتخت میانمار و بدون حضور رسانه ها برگزار شده است و وکلای وی از صحبت با رسانه ها و مردم منع شده اند.

به گزارش ایرنا، ارتش میانمار از محل نگهداری فعلی «آنگ سان سوچی» که سال ها پیش نیز در حبس خانگی از سوی دولت قبلی نظامی بود اطلاعاتی منتشر نکرده است. یک منبع آگاه گفته است او در جلسات دادگاه با لباس زندانیان این کشور ظاهر شده است.

«مینگ اونگ هیلینگ» رهبر ارتش میانمار ماه گذشته گفت «آنگ سان سوچی» و «وین مینت » رئیس جمهوری سابق میانمار در طول دوران محاکمه و دادگاه در محلی مشابه نگهداری می شوند و به زندان فرستاده نشده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها