اتهام ارمنستان به جمهوری آذربایجان درباره تیراندازی بسوی نقاط مرزی

اتهام ارمنستان به جمهوری آذربایجان درباره تیراندازی بسوی نقاط مرزی
دوشنبه 20 دی 1400 - 16:23

ارمنستان، نیروهای جمهوری آذربایجان را متهم کرده که به به سوی نقاط مرزی و مسکونی این کشور تیراندازی کرده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده توسط کاربران شبکه اجتماعی ارمنستان مبنی بر تیراندازی یگان‌های ارتش آذربایجان به سمت یک منطقه پرتردد که در نتیجه آن یک خودرو در آتش سوخت، کذب است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های این کشور به سوی غیرنظامیان شلیک نکرده‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع منطقه خودخوانده آرتساخ در ارمنستان با تکذیب اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های جمهوری آذربایجان، مدعی تیراندازی یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان شد. این وزارتخانه ادعای باکو را به عنوان «اطلاعات نادرست که با واقعیت مطابقت ندارد» توصیف کرد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت روستای «کرمیر شوکا» تیراندازی کردند که در نتیجه خودروی یک شهروند پارک شده در نزدیکی یک مهد کودک آتش گرفت. بنابر اعلام ایروان، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه از این حادثه مطلع و اقداماتی برای برقراری مجدد آتش بس انجام شد.»

به گزارش فارس، باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

پربیننده ترین خبرها