طرح «اتحادیه مهندسان اردن» برای مقابله با عادی‌سازی

طرح «اتحادیه مهندسان اردن» برای مقابله با عادی‌سازی
سه شنبه 21 دی 1400 - 21:52

اتحادیه مهندسان اردنی گفت در حال آماده سازی مطالعه استراتژیکی برای ارائه به دولت است، تا جایگزینی برای توافقنامه "آب در مقابل برقی" باشد که این کشور نوامبر گذشته با اشغالگران اسرائیل و امارات امضا کرد.

العالم- اردن

این موضوع در اولین جلسه کمیته فنی حوزه آب و انرژی «اتحادیه مهندسان اردن»، به منظور بررسی گزینه های ملی برای مقابله با اعلام قصد عادی سازی مطرح شد که امروز سه شنبه در امان برگزار شده بود.

حاضران در مورد مهمترین مشکلات و چالش هایی که اردن در زمینه انرژی و آب با آن مواجه است، از جمله فقدان استراتژی برای تامین آب، مصرف آب صنعتی توسط کارخانه ها، وابستگی به آب های زیرزمینی، تخلیه چاه ها، افزایش صنایع و غیره بحث و تبادل نظر کردند.

احمد الزعبی رئیس اتحادیه مهندسان اردنی، بر مخالفت اولیه اتحادیه با «توافقنامه آب در مقابل برق» که دولت با اشغالگران اسرائیلی تحت حمایت آمریکا امضا کرده، تاکید کرد.

الزعبی در سخنرانی خود در این نشست از جایگزین هایی برای این توافق و تلاش اتحادیه برای ارائه آن به دولت، خبر داد..

وی خاطرنشان کرد: کمیته فنی «وجود امکان طراحی سلول‌های خورشیدی و انرژی باد را بررسی می‌کند و سپس حضور کارشناسان مدیریتی و تخصصی برای طراحی شبکه پمپاژ آب به هر منطقه را بررسی وتأثیر روابط بین‌الملل و میزان اختیارات خود در اجرای پروژه را مطالعه می‌کند.."

وی خاطرنشان کرد: هدف اشغالگران «فتنه افکنی و ضربه زدن به کشورهای عربی علیه یکدیگر» است.

مهندس سمیر الشیخ یکی از اعضای شورای سندیکا نیز به نوبه خود گفت: کمیته فنی سندیکا در حال ترسیم آینده پروژه جایگزین است.

پربیننده ترین خبرها