تجمع گسترده نیروهای امنیتی در خیابان های تونس در سالروز 14 ژانویه

تجمع گسترده نیروهای امنیتی در خیابان های تونس در سالروز 14 ژانویه
جمعه 24 دی 1400 - 19:20

نیروهای نظامی تونس برای اجرای قانون منع تجمعات، در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز پایتخت و خیابان ها و راههای منتهی به آن مستقر شدند.

العالم - تونس

وزارت کشور تونس از مردم خواست با پاسخ به فراخوان های غیر قانونی، تصمیم ویژه رئیس جمهوری مبنی بر تعویق یا لغو تظاهرات ها در فضاهای باز و بسته را برای حفظ جان و سلامتی همه شهروندان نقض نکنند.

گفتنی است چندین گروه و حزب از جمله جنبش النهضه در راستای مخالفت با تصمیمات اضطراری قیس سعید رئیس جمهوری به مناسبت سالروز 14 ژانویه 2011 خواهان آمدن مردم به خیابانها برای بیان مخالفت خود با مسیر 25 ژوئیه 2021 و تصمیمات برگرفته از آن شدند.

شماری از هواداران احزاب سیاسی مخالف قیس سعید روز جمعه همزمان با دهمین سالروز انقلاب تونس برای اعتراض به خیابان الحبیب بورقیبه در تونس آمدند.

شمار تقریبا زیادی از هواداران احزاب جنبش النهضه و جریان دموکراتیک و حزب جمهوری و تشکل برای کار و آزادی و حزب العمال و ابتکار " شهروندان علیه کودتا" در خیابان الحبیب بورقیبه تجمع کرده و شعارهایی در مخالفت با " کودتا علیه قانون " داده و دیکتاتوری رئیس جمهوری را محکوم کردند.

وزارت کشور نیز به نوع خود همه راههای فرعی خیابان الحبیب بورقیبه به جز مسیر وحید رویروی وزارت کشور را مسدود کرد.

وزارت کشور تونس روز جمعه از بازداشت 6 نفر در پایتخت خبر داد که در صدد توزیع دهها هزار دینار به آشوبگران و خرابکاران بودند.

پربیننده ترین خبرها