هدف از دروغ پراکنی آمریکا و سعودی ها درباره ساخت تاسیسات دوم نطنز در ایران چیست؟

هدف از دروغ پراکنی آمریکا و سعودی ها درباره ساخت تاسیسات دوم نطنز در ایران چیست؟
شنبه 25 دی 1400 - 13:24

برخی کانال‌هایی که به نفرت عمیق و سوگیری هایشان معروف هستند، در چارچوب سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، سعی کردند با ترویج سناریوی جدید هالیوودی مبنی بر ساخت مجتمعی جدید در سایت نطنز، فضا را علیه ایران تحریک کنند.

العالم-ایران

درجزئیات این خبر، آنچه "موسسه علوم و امنیت بین المللی" نام دارد با استناد به چند عکسی که با ماهواره گرفته شده، ادعا کرد که ایران درصدد ساخت دومین تاسیسات هسته ای "نطنز" است که بزرگ تر و عمیق تر از اولی است و تونل های بزرگی برای آن طراحی شده است. همه این اطلاعات تنها از چند عکس نامفهوم استخراج شده است.

خنده دار و در عین حال گریه آور است که این موسسه نتوانست مستقلا این مسئله را اثبات کند و به ادعای تاسیس ایستگاه غنی سازی جدید به عنوان بیشترین احتمال موجود در این مکان، بسنده کرد.

با این وجود، شبکه های مزدوری مانند العربیه سعودی و امثال آن، این خبر را به ابزاری برای مانور علیه ایران و بزرگ نشان دادن هرچه بیشتر "تهدید" آن، تبدیل کرد.

ناظران مسائل ایران بر این باورند که هدف چنین ادعاهایی، تاثیر بر روند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 است که با هدف لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در وین جریان دارد.

اگر در نظر بگیریم یکی از اهداف تاسیس موسسه علوم و امنیت بین المللی، کاهش به اصطلاح "تهدید سلاح هسته ای علیه امنیت آمریکا" است، نیت های پنهان شده در پس انتشار گزارش اخیر و ترویج آن طی این بازه زمانی حساس نمایان می شود، و البته خواننده دانا نیز این مسئله را درک می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها