ورود قطار کره شمالی به چین برای اولین بار از زمان بسته شدن مرزها

ورود قطار کره شمالی به چین برای اولین بار از زمان بسته شدن مرزها
يکشنبه 26 دی 1400 - 13:14

یک قطار باری کره شمالی برای اولین بار پس از بسته شدن مرزها بدنبال شیوع کرونا، روز یکشنبه وارد یک شهر مرزی چین شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، کره شمالی بطور رسمی هیچ موردی از کووید-۱۹ را گزارش نکرده و از زمان شروع پاندمی در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی تدابیر شدیدی همچون بستن مرزها و اعمال محدودیت های مسافرتی برای جلوگیری از ورود و شیوع ویروس کرونا را اجرا کرده است.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد، یک قطار باری کره شمالی روز یکشنبه با عبور از پل راه آهن روی رودخانه "یالا ریور" وارد شهر چینی داندونگ شد.

یونهاپ خاطرنشان کرد، این اولین باری است که کره شمالی بطور رسمی مرز زمینی خود با چین را باز کرده است. هنوز روشن نیست که آیا این قطار حامل محموله های باری برای چین بوده است اما احتمال می رود که روز دوشنبه با باری از "اقلام ضروری" به کره شمالی بازگردد.

خبرگزاری کیودو نیز به نقل از منابع آگاه ورود قطار کره شمالی به چین را گزارش داده است.

هر چند داده های چین حاکی است که برخی موارد محدود تجارت ادامه یافته است اما به نظر می رسد بیشتر محموله ها از بنادر دریایی و نه مرزهای زمینی منتقل می شوند.

به گزارش ایرنا، مقامات سئول اواخر سال گذشته میلادی گفتند که به دقت مترصد ازسرگیری ترافیک مرزی زمینی به عنوان سیگنالی از کاهش محدودیتها هستند. بعد از نزدیک به دو سال از بسته بودن مرزها برخی کمکهای انسانی در حال ورود به این کشور هستند، هر چند به گفته نهادهای بین المللی راه های ورود محموله های اقلام مهم و کلیدی شامل غذا همچنان مسدود هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها