دیدار قریب الوقوع جریان صدر و چارچوب هماهنگی طی 48 ساعت آینده

دیدار قریب الوقوع جریان صدر و چارچوب هماهنگی طی 48 ساعت آینده
يکشنبه 26 دی 1400 - 14:49

«محمود السلامی» نماینده فراکسیون دولت قانون از دیدار قریب الوقوع جریان صدر و چارچوب هماهنگی طی 48 ساعت آینده خبر داد، «سید مقتدا صدر» رهبر جریان صدر با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح دیدار داشته است.

العالم- عراق

«محمود السلامی»، نماینده فراکسیون دولت قانون در گفت‌وگوی مطبوعاتی اظهار داشت: تا الان چارچوب هماهنگی نتایج نشست شب جمعه را اعلام نکرده و هنوز گفت‌وگو میان چارچوب و جریان صدر ادامه دارد.

وی افزود: این مذاکره باید به تفاهم بیانجامد به ویژه پس از اظهارات برخی رهبران درباره طرح ها و برنامه های خارجی که در صدد دور نگاه داشتن گروه شیعیان است و امکان ندارد یکی از شیعیان به این مساله رضایت بدهد .

وی افزود: دو طرف بر سر اقدام سیاسی و روش کار با یکدیگر اختلاف دارند و مذاکرات هنوز ادامه دارد و تصمیم دادگاه فدرال موجب نزدیکی دو طرف می شود. و چارچوب و جریان صدر باید به توافق برسند تا بزرگترین تشکل پارلمان را تشکیل دهند.

رسول راضی عضو چارچوب هماهنگی نیز روز یکشنبه از نزدیکی مقتدا الصدر رئیس جریان الصدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانونی خبر داد و گفت مذاکرات برای ایجاد یکپارچگی میان شیعیان ادامه دارد.

وی در گفت وگو با سومریه نیوز گفت : پس از صدور دستور دادگاه فدرال ،فرصت برای همه گروهها برای بازنگری و حل اختلافات فراهم شده است.

راضی افزود: میانجی گری هایی از عراق برای نزدیک کردن دیدگاهها و ذوب کردن یخ میان مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در حال انجام است و طی روزهای اتی هماهنگی هایی حاصل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها